• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
دست آوردهای روان شناختی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 24 (1396)
دوره دوره 23 (1395)
دوره دوره 22 (1394)
دوره دوره 21 (1393)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 20 (1392)
دوره دوره 19 (1391)
دوره دوره 18 (1390)
دوره دوره 17 (1389)
دوره دوره 16 (1388)
امیدیان, مهدی, شریفی, علی اکبر, علی اکبری دهکردی, مهناز. (1393). تأثیر گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری در کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان پسر دبیرستانی. دست آوردهای روان شناختی, 21(1), 187-202.
مهدی امیدیان; علی اکبر شریفی; مهناز علی اکبری دهکردی. "تأثیر گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری در کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان پسر دبیرستانی". دست آوردهای روان شناختی, 21, 1, 1393, 187-202.
امیدیان, مهدی, شریفی, علی اکبر, علی اکبری دهکردی, مهناز. (1393). 'تأثیر گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری در کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان پسر دبیرستانی', دست آوردهای روان شناختی, 21(1), pp. 187-202.
امیدیان, مهدی, شریفی, علی اکبر, علی اکبری دهکردی, مهناز. تأثیر گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری در کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان پسر دبیرستانی. دست آوردهای روان شناختی, 1393; 21(1): 187-202.

تأثیر گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری در کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان پسر دبیرستانی

مقاله 12، دوره 21، شماره 1، بهار و تابستان 1393، صفحه 187-202  XML اصل مقاله (185 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
مهدی امیدیان1؛ علی اکبر شریفی2؛ مهناز علی اکبری دهکردی3
1کارشناسی ارشد روان‌شناسی عمومی، دانشگاه پیام نور مرکز تهران
2مربی، گروه روان‌شناسی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395 تهران، ایران (نویسنده مسئول)
3استادیار، گروه روان‌شناسی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395 تهران، ایران
چکیده
هدف از این مطالعه تعیین اثربخشی گروه درمانی شناختی با پروتکل مایکل فری بر کاهش پرخاشگری در دانش‌آموزان پسر دبیرستانی است. روش این پژوهش یک مطالعه آزمایشی با گروه کنترل است با استفاده از پرسشنامه پرخاشگری، دانش‌آموزان پرخاشگر مشخص گردیدند؛ تعداد 20 نفر از این دانش‌آموزان به طور تصادفی انتخاب و در دو گروه 10 نفره آزمایشی و گروه کنترل، گمارده شدند. سپس برنامه‌ی شناخت درمانی گروهی به روش مایکل فری به مدت 12 جلسه بر روی اعضای گروه آزمایشی اجرا شد. پس از پایان مداخله‌ی درمانی و یک ماه بعد، دوباره تست پرخاشگری از هر دو گروه اخذ شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که گروه درمانی شناختی، به طور قابل توجهی رفتارهای پرخاشگرانه دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد. همچنین اثر آموزش تا زمان پیگیری باقی ماند. گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری منجر به کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان می‌گردد.
کلیدواژه‌ها
پرخاشگری؛ آموزش کنترل خشم؛ روش مایکل فری؛ دانش‌آموزان
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,158
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 467
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.