دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌درمان‌گری
اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان بر علائم اضطراب و نشخوار فکری مشترک دختران نوجوان دارای نارضایتی از بدن

اسماعیل سلیمانی؛ مرضیه امیری منش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 خرداد 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46727.3251

چکیده
  هدف پژوهش حاضر اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان بر علائم اضطراب و نشخوار فکری مشترک دختران نوجوان دارای نارضایتی از بدن بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری این پژوهش را دختران نوجوان دارای نارضایتی از بدن در شهرستان رشت تشکیل دادند. نمونۀ آماری شامل 28 نوجوان دختر دارای نارضایتی از بدن ...  بیشتر

روان‌درمان‌گری
مقایسه اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و سپاس‌گزاری مبتنی بر بدن بر نارضایتی از بدن و پریشانی روان‌شناختی نوجوانان دختر دارای نارضایتی از بدن

اسماعیل سلیمانی؛ مرضیه امیری منش؛ علی عیسی زادگان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 بهمن 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2025.47922.3305

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان (TPT)، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) و سپاس‌گزاری مبتنی بر بدن (BFGM) بر نارضایتی از بدن و پریشانی روان‌شناختی نوجوانان دختر دارای نارضایتی از بدن بود. روش پژوهش، نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری این پژوهش را دختران نوجوان دارای نارضایتی ...  بیشتر

Anxiety Disorders, Emotional Literacy, and Emotion Expression in Deaf, Hard-of-Hearing, and Hearing Students

Hedayatollah Etemadizadeh؛ , Marzieh Amirimanesh

دوره 29، وِیژه نامه انگلیسی ، آبان 1401، ، صفحه 36-27

https://doi.org/10.22055/psy.2022.40443.2828

چکیده
  Aim: The present study was conducted to compare the symptoms of anxiety disorders, emotional literacy, and emotion expression in deaf, HH, and hearing students in four cities in Iran.Methods: This causal-comparative study was conducted with the participation of deaf, Hard-of-Hearing (HH), and hearing students in Iran in 2019. A total of 72 (38 HH and 34 deaf) students with HL and 72 hearing students participated in the present research. The Screen for Child Anxiety-Related Emotional Disorders, The Emotional Literacy Assessment Instrument, and The Emotion Expression Scale for Children were used ...  بیشتر