دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی خانواده‌
بررسی چالش‌های ازدواج مجدد زنان و تدوین و اعتبارسنجی بسته آموزشی-مشاوره‌ای بومی پیش از ازدواج مجدد

سحر دهقانی؛ ماریه دهقان منشادی؛ نجمه سدرپوشان؛ علی نظری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 دی 1402

https://doi.org/10.22055/psy.2023.44899.3125

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تدوین و اعتبارسنجی بسته مشاوره‌ای بومی پیش از ازدواج مجدد در زنان مطلقه بود. طرح پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات، تحقیق آمیخته اکتشافی است. مرحله تدوین الگو، بخش کیفی پژوهش و از نوع تجربه زیسته افراد خبره و تحلیل مضمونی و زمینه‌ای است. جامعه آماری بخش کیفی شامل همه زنان مطلقه یزدی یا ساکن ...  بیشتر

روان‌شناسی رشد
تجربه زیسته نوجوانان کمال گرا و تدوین بسته آموزشی رفتار درمانی دیالکتیک و اثر بخشی آن بر خودکارآمدی نوجوانان

علیرضا رنجکش؛ کاظم برزگر بفرویی؛ علی نظری؛ محمد حسین فلاح

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 خرداد 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46087.3218

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مطالعه تجربه زیسته نوجوانان کمالگرا و تدوین بسته آموزشی رفتار درمانی دیالکتیک مبتنی بر تجارب زیسته نوجوانان از کمالگرایی و اثر بخشی آن بر خودکارآمدی نوجوانان کمالگرا انجام شده است. در بخش اول پژوهش از روش ترکیبی کیفی-کمی استفاده شده است. در مرحله اول پژوهش از روش کیفی- پدیدارشناسی استفاده شد. ابزار مورد استفاده در ...  بیشتر