بررسی رابطه علی تنظیم هیجان و سبک های تصمیم گیری با توجه به نقش میانجی خودتاملی و بینش

حسین زارع؛ فاطمه امینی؛ علیرضا آقایوسفی؛ سید اسماعیل هاشمی؛ اردوان جلالی

دوره 26، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 17-38

https://doi.org/10.22055/psy.2019.25252.2033

چکیده
  این پژوهش با هدف تعیین تاثیر تنظیم شناختی هیجان بر سبک‌های تصمیم گیری با در نظر گرفتن نقش میانجی‌گرانه خودتاملی و بینش انجام گرفت. این مطالعه از نوع پژوهش‌های همبستگی با استفاده از مدل‌یابی علی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان شرکت پالایش گاز پارسیان تشکیل دادند که از میان آن ها 178 نفر به عنوان نمونه از میان واحدهای مختلف پالایشگاه ...  بیشتر

اثربخشی آموزش برنامه رانندگی ایمن بر ادراک ریسک رانندگان موتورسیکلت

حسین زارع؛ رجبعلی محمدزاده ادملایی؛ احمد علیپور؛ مرتضی ترخان

دوره 22، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 27-42

https://doi.org/10.22055/psy.2016.12307

چکیده
  پژوهش حاضر با هدفبررسی اثربخشی آموزش برنامه رانندگی ایمن بر ادراک ریسک و نگرانی رانندگان موتورسیکلتانجام شد. طرح پژوهش از نوع آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون وگروه گواه و دوره­ی پیگیری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه رانندگان موتورسیکلتشهرستان بابل بود. با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده 60 نفر انتخاب شدندکه این تعداد به ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی درمان تعدیل سوگیری شناختی تفسیر و ترکیب آن با درمان شناختی رفتاری گروهی در کاهش شدت نشانه‌ها، باورها و رفتارهای وسواسی

مجتبی دلیر؛ احمد علی پور؛ حسین زارع؛ ولی اله فرزاد

دوره 22، شماره 1 ، تیر 1394، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22055/psy.2015.11178

چکیده
  امروزه شواهد بسیاری از ارتباط میان تفسیرهای منفی درباره افکار مزاحم و نشانه‌های وسواس- بی‌اختیاری حمایت می‌کند. هدف عمده پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان تعدیل سوگیری شناختی تفسیر در کاهش شدت نشانه‌ها، باورها و رفتارهای وسواسی بود. بدین منظور نمونه‌ای در دسترس از 60 دانشجوی دارای نشانه‌های این اختلال انتخاب شد. طرح پژوهش از نوع ...  بیشتر

نقش صفات شخصیتی در پیش‌بینی انگیزه‌ی پیشرفت دانشجویان

حسین زارع؛ رجبعلی محمدزاده

دوره 19، شماره 1 ، تیر 1391، ، صفحه 117-138

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ویژگی‌های شخصیتی در پیش‌بینی انگیزه‌ی پیشرفت دانشجویان می‌باشد. روش پژوهش به کار رفته در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. نمونه تحقیق شامل 350 نفر از دانشجویان پسر بودند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای استفاده شد. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از آزمون شخصیتی نئو (NEO) و پرسشنامه‌ی ...  بیشتر