دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی تربیتی
بررسی رابطه رویکرد به یادگیری و تاب‌آوری تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودتنظیمی تحصیلی

محسن آربزی؛ راضیه شیخ الاسامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 آبان 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.45762.3192

چکیده
  Aim: This study investigated the structural relationship between the approach to learning and academic resilience with the mediation of academic self-regulation.Methods: The design of this research is descriptive-correlational research. Its statistical population was all junior high school students in Evaz City (located in the south of Fars province), and among them (1633 people), 285 student (96 boys, 189 girls) were selected by convenience sampling method and they answered the electronic version scale of academic resilience (Cassidy, 2016), approach to learning (Entwistle et al., 2006) and academic ...  بیشتر

بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های فرزندپروری مثبت بر واکنش‌پذیری هیجانی و خودکارآمدی مقابله‌ای دانش‌آموزان نوجوان

سیده فاطمه بهرامیان؛ راضیه شیخ الاسامی

دوره 31، شماره 1 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 253-272

https://doi.org/10.22055/psy.2022.42057.2920

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های فرزندپروری مثبت بر واکنش‌پذیری هیجانی و خودکارآمدی مقابله‌ای دانش آموزان پسر نوجوان بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی (طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه مادران و دانش‌آموزان پسر پایه ششم مدارس شهر دهدشت (سال تحصیلی 1402-1401) بوده است. نمونه‌های ...  بیشتر