دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر

منیجه شهنی ییلاق؛ غلامحسین مکتبی؛ حسین شکرکن؛ جمال حقیقی؛ فاطمه کیانپور قهفرخی

دوره 16، شماره 1 ، تیر 1388، ، صفحه 3-26

https://doi.org/10.22055/psy.2009.18519

چکیده
  این پژوهش به بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی پرداخته است. جامعه‌ی آماری شامل دانشجویان دوره‌ی کارشناسی دانشگاه شهید چمران بود که در سال تحصیلی 87-86 مشغول به تحصیل بودند. از میان این دانشجویان 120 نفر به طور تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب و در چهار گروه 30 نفری (آزمایشی دختر و پسر و گواه دختر و ...  بیشتر

طراحی و آزمودن الگویی از پیشایندها و پیامدهای مهم انگیزش شغلی در کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب- منطقه اهواز

حسین شکر کن؛ نسرین ارشدی؛ منیجه شهنی ییلاق؛ جمال حقیقی

دوره 15، شماره 1 ، تیر 1387، ، صفحه 1-32

https://doi.org/10.22055/psy.2008.15788

چکیده
  الگویی از پیشایندها و پیامدهای مهم انگیزش شغلی طراحی و روی یک نمونه 652 نفری از کارکنان شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب-منطقه اهواز آزموده شد. الگوی پیشنهادی انگیزش شغلی پنج لایه را در بر می‌گیرد که از لایه اول تا پنجم به ترتیب شامل پیشایندهای دور (متغیرهای صفات انگیزشی، محدودیت‌های رویه‌ای و دشواری هدف)، پیشایندهای نزدیک (متغیرهای ...  بیشتر

بررسی شیوع تعلل و تأثیر روشهای درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر کاهش آن در دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان اهواز

منیجه شهنی ییلاق؛ عباس سلامتی؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند؛ جمال حقیقی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1385، ، صفحه 1-30

https://doi.org/10.22055/psy.2006.16744

چکیده
  این پژوهش به بررسی شیوع تعلل[1] و اثر دو روش درمان شناختی- رفتاری[2] و مدیریت رفتار[3] بر کاهش آن در دانش‌آموزان دبیرستانهای شهرستان اهواز پرداخته است. جامعه آماری دانش‌آموزان سال دوم دبیرستانهای شهر اهواز می‌باشند، که در سال تحصیلی 85-84 مشغول به تحصیل بودند. این پژوهش مشتمل بر دو نوع نمونه‌گیری است: نمونه شیوع که شامل 2000 دانش‌آموز دختر ...  بیشتر

مقایسه ویژگیهای‌ شخصیتی‌ هنرمندان‌ رشته‌های‌ شعر و ادب‌، نمایش‌، موسیقی‌ و هنرهای‌ تجسمی‌ با افراد غیرهنرمند شهر اهواز

جمال حقیقی؛ اقبال‌ زارعی؛ حسین‌ شکرکن‌؛ منیجه‌ شهنی‌ییلاق‌

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1383، ، صفحه 35-56

https://doi.org/10.22055/psy.2004.16363

چکیده
     این‌ پژوهش‌ به‌ منظور مقایسه ویژگیهای‌ شخصیتی‌ هنرمندان‌ رشته‌های‌ شعر و ادب‌، نمایش‌، موسیقی‌ و هنرهای‌ تجسمی‌ با افراد غیرهنرمند بر اساس‌ آزمون‌ شخصیتی‌ نئو اجراء شده‌ است‌. جامعه آماری‌ مورد مطالعه‌ مشتمل‌ بر هنرمندان‌ عضو انجمنهای‌ شعر و ادب‌، نمایش‌، موسیقی‌، هنرهای‌ تجسمی‌ و کارکنان‌ غیرهنرمند شاغل‌ ...  بیشتر

بررسی‌ همه‌گیرشناسی‌ مصرف‌ سیگار در کارکنان‌ ادارات‌ دولتی‌ اهواز و مقایسه‌ اثربخشی‌ روشهای‌ رفتاری‌، رفتاری‌- آموزشی‌ و رفتاری‌- دارویی‌ در ترک‌ سیگار با کنترل‌ سن‌، مدت‌ زمان‌ مصرف‌ و هیجان‌ خواهی‌

بهمن‌ نجاریان‌؛ یداله‌ زرگر؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند؛ جمال حقیقی

دوره 10، 1-2 ، دی 1382، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22055/psy.2003.17662

چکیده
     پژوهش‌ حاضر از دو بخش‌ همه‌گیرشناسی‌ و ترک‌ سیگار تشکیل‌ شده‌ است‌. ابتدا میزان‌ شیوع‌ استعمال‌ سیگار در کارکنان‌ ادارات‌ دولتی‌ بررسی‌ شد و سپس‌ اثربخشی‌ چند روش‌ ترک‌ سیگار مورد مقایسه‌ و ارزیابی‌ قرار گرفتند. روش‌ تحقیق‌ مرحله اول‌، میدانی‌ و مرحله دوم‌، آزمایشی‌ میدانی‌ بود. جمعیت‌ پژوهشی‌، کارکنان‌ ...  بیشتر

رابطه هفت‌ مرحله اول‌ نظریه رشد روانی‌- اجتماعی‌ اریکسون‌ با مرحله هشتم‌ آن‌ -کمال‌ در برابر نومیدی‌- در سالمندان‌ استان‌ خوزستان‌

فاطمه‌ کیانپور قهفرخی‌؛ جمال حقیقی؛ حسین شکرکن؛ بهمن‌ نجاریان

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، ، صفحه 17-52

https://doi.org/10.22055/psy.2002.16472

چکیده
     در این‌ پژوهش‌، رابطه ساده‌ و چندگانه هفت‌ مرحله اول‌ نظریه رشد روانی‌- اجتماعی‌ اریکسون‌ با مرحله هشتم‌ آن‌ -کمال‌ در برابر نومیدی‌- در سالمندان‌ استان‌ خوزستان‌ بررسی‌ گردید. افراد شرکت‌ کننده‌ در نمونه اصلی‌ تحقیق‌ شامل‌ 469 سالمند (237 زن‌ و 232 مرد) بودند که‌ به‌ وسیله "مقیاس‌ تجدیدنظر شده‌ مراحل‌ رشد روانی‌- ...  بیشتر

بررسی رابطه سن و جنسیت با مفهوم نگهداری ذهنی در دانش آموزان 6/5 ، 8/5 و 10/5 ساله

جمال حقیقی؛ غلامرضا رجبی

دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، ، صفحه 3-22

https://doi.org/10.22055/psy.1994.16517

چکیده
  برای بررسی رابطه سن و جنسیت با مفاهیم نگهداری ذهنی عدد، توده و حجم، چند فرضیه تدوین گردید. فرضیه های اصلی تحقیق عبارت از این بودند که (۱) همراه با بالا رفتن سن، بر توانایی نگهداری ذهنی افزوده می‌شود. (۲) از لحاظ فرآیند رشد، در کودکان ابتدا نگهداری ذهنی عدد آشکار می شود و پس از آن به ترتیب نگهداری های ذهنی توده و حجم. و (۳) بین عملکرد پسران ...  بیشتر