دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی کودکان استثنایی
اثر بخشی برنامه تجربه زیسته محور پذیرش و تعهد هیجان های تحصیلی مثبت و منفی دانش‌آموزان دارای اختلال لکنت زبان: مطالعه تک موردی

شهروز نعمتی؛ رحیم بدری گرگری؛ شهرام واحدی؛ محمد باردل

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مهر 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.47069.3267

چکیده
  اختلال نارسایی‌توجه- فزون‌کنشی یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی- تحولی دوران کودکی است. مطالعه حاضر تعیین اثربخشی برنامه تجربه زیسته محور پذیرش و تعهد هیجان های تحصیلی مثبت و منفی دانش آموزان دارای اختلال لکنت زبان بود. طرح پژوهش از نوع تک آزمودنی با خط پایه ناهمزمان بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان مقطع دوم متوسطه دارای اختلال ...  بیشتر

روان‌شناسی تربیتی
اثربخشی برنامه تنظیم هیجانی والد محور کودکان بر مهارت‌های تنظیم هیجان و کنترل تلاشگرانه کودکان پیش‌دبستانی

رحیم بدری گرگری؛ شهروز نعمتی؛ رقیه سروآزاد صوفیانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.47473.3288

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه تنظیم هیجانی والد محور کودکان بر مهارت‌های تنظیم هیجان و کنترل تلاشگرانه کودکان پیش‌دبستانی بود. روش پژوهش حاضر، از نوع نیمه‌آزمایشی بود. جامعه آماری پژوهش کودکان پیش‌دبستان شهرستان مرند بود. نمونه موردنظر 40 نفر از کودکان پیش‌دبستانی شهرستان مرند بود که بر اساس نقطه برش آزمون تنظیم هیجان ...  بیشتر