دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
پیش بینی هویت اخلاقی نوجوانان بر اساس عملکرد خانواده

فاطمه شریفی؛ شعله امیری؛ وحید قاسمی

دوره 25، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 45-58

https://doi.org/10.22055/psy.2018.13305.1168

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه مؤلفه‌­های عملکرد خانواده (مؤلفه‌­های همبستگی، بیانگری، تفاهم، گرایش­های فکری و فرهنگی، گرایش­های تفریحی و فعال، تقید مذهبی، سازماندهی، جامعه­پذیری، منبع کنترل درونی، آرمان خانواد، انعطاف­پذیری، سبک خانواده آزادمنش، سبک خانواده مقتدرانه، سبک خانواده مستبد، استقلال و تفرد) با هویت اخلاقی ...  بیشتر

بررسی اثربخشی آموزش به شیوه شناختی-رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوجین ناسازگار

منصور سودانی؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند؛ سارا فرحبخش

دوره 16، شماره 2 ، دی 1388، ، صفحه 71-86

چکیده
  هدف از این پژوهش اثربخشی آموزش به شیوه شناختی-رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوج‌های ناسازگار واحد مرکزی 148 بهزیستی تهران بود. طرح پژوهش‏، طرح آزمایشی گروه گواه با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه‌ی مورد مطالعه در این تحقیق شامل همه‌ی زوجینی بود که در سال 1388 به مرکز مشاوره‌ی بهزیستی شماره 148 تهران مراجعه کردند و دارای مشکلات زوجی ...  بیشتر

بررسی رابطه‌ی عملکرد خانواده با سرسختی روان‌شناختی در دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه شهر کرمانشاه

جهانگیر کرمی؛ خلیل شریفی؛ کیومرث بشلیده

دوره 16، شماره 2 ، دی 1388، ، صفحه 167-188

چکیده
  سرسختی روان‌شناختی یک ساختار شخصیتی محافظت‌کننده در مقابل فشارهای زندگی است، که در قالب یک سازه‌ی سه مؤلفه‌یی مرکب از تعهد، کنترل و مبارزه‌جویی توسط کوباسا مفهوم‌سازی شده است. نقش این ویژگی در پژوهش‌های گوناگونی تأیید شده، اما زمینه‌های شکل‌گیری و پیشایندهای محیطی آن کم‌تر مورد مطالعه بوده است. این پژوهش به منظور شناسایی عملکردهای ...  بیشتر