دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی تربیتی
تأثیر آموزش بر خط شایستگی‌های عاطفی اجتماعی براساس مداخله کسل بر سرمایه روان‌شناختی و بهبود مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی

فاطمه بهرامی؛ حسن عشایری؛ سیف اله رحمانی؛ هوشنگ چدیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.45693.3254

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر آموزش شایستگی‌های عاطفی اجتماعی بر سرمایة روان‌شناختی و بهبود مهارت‌های اجتماعی با دانش‌آموزان ابتدایی انجام شد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل ناهمسان بود. جامعه آماری کلیه دانش‌آموزان پسر مشغول به تحصیل در مدارس دوره دوم ابتدایی ...  بیشتر

رابطه‌ی هوش هیجانی و مهارت‌های اجتماعی با بهزیستی روان‌شناختی در دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران

منیجه شهنی ییلاق؛ آمنه شجاعی؛ ناصر بهروزی؛ غلامحسین مکتبی

دوره 18، شماره 1 ، تیر 1390، ، صفحه 73-92

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی روابط هوش هیجانی و مهارت‌های اجتماعی با بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان دختر بوده است. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش 317 نفر بود که از بین جامعه‌ی دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با روش نمونه‌گیری تصادفی مرحله‌ای انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه هوش هیجانی شات، مهارت‌های ...  بیشتر

تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال رفتار مقابله‌ای ‌و بی‌اعتنایی

الناز پوراحمدی؛ محسن جلالی؛ جلیل باباپور خیرالدین؛ شهلا پاکدامن

دوره 16، شماره 1 ، تیر 1388، ، صفحه 67-86

https://doi.org/10.22055/psy.2009.18558

چکیده
  پژوهش حاضر جهت بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش‌آموزان پسر هشت تا ده ساله‌ی مبتلا به اختلال رفتار مقابله‌ای ‌و بی‌اعتنایی (ODD) شهرستان نهاوند انجام شده است. این مطالعه از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه گواه است. 35 دانش‌آموز که بر اساس فهرست رفتاری کودک (CBCL) ...  بیشتر