دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مسئولیت‌پذیری و مهارت‌های مقابله‌ای مربیان پیش‌دبستانی

زینب مومن نیا؛ علی تقوایی نیا؛ فریبرز نیکدل

دوره 30، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 165-182

https://doi.org/10.22055/psy.2022.40741.2846

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مسئولیت‌پذیری و مهارت‌های مقابله‌ای مربیان پیش­دبستانی انجام شد. روش پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و براساس گردآوری داده­ها، نیمه­آزمایشی با طرح پیش­آزمون- پس­آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری شامل مربیان پیش­دبستانی شهرستان ایذه در سال 1399 می­باشد. از بین جامعه هدف، ...  بیشتر

Investigate the Mediating Role of Coping Skills in the Relationship between Cognitive Schemas Activated in Sexual Context and Marital Satisfaction

majid azizi؛ Elham Tayyari Dehbarez؛ Ghasem Abdulpour؛ Maryam Nouri؛ Aboulfazl Afshari؛ Sajad Salari pak

دوره 30، ویژه نامه انگلیسی ، مرداد 1402، ، صفحه 25-36

https://doi.org/10.22055/psy.2023.43600.3018

چکیده
  Aim: The aim of the present study was to investigate the mediating role of coping skills in the relationship between cognitive schemas activated in sexual context and marital satisfaction. The research method was descriptive-correlation and structural equation modeling. Methods: The statistical population included all the men and women of Bandar Abbas, of whom 350 were selected by available sampling method. The sample of this study included 125 men (35.7%) and 225 women (64.3%). To collect data, the Cognitive Schema Questionnaire Activated in Sexual Context (QCSASC), the Elzaros and Folkman Coping ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله‌ای بر تنظیم هیجانی در نوجوانان بزهکار

عیسی جعفری؛ فریبا غضنفریان؛ مهناز علی اکبری؛ حمید کمرزرین

دوره 24، شماره 1 ، تیر 1396، ، صفحه 97-110

https://doi.org/10.22055/psy.2017.18882.1622

چکیده
  تنظیم هیجان عامل مهمی در تعیین سلامتی و داشتن عملکرد موفق در تعاملات اجتماعی است و نقص در آن با بزهکاری و رفتار پرخاشگرانه رابطه دارد، بنابراین بررسی نقش عوامل موثر در مدیریت هیجانات دارای اهمیت است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله‌ای بر تنظیم هیجانی در نوجوانان بزهکار بود. روش این پژوهش از نوع طرح آزمایشی و جامعه ...  بیشتر