دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی تربیتی
بررسی رابطه رویکرد به یادگیری و تاب‌آوری تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودتنظیمی تحصیلی

محسن آربزی؛ راضیه شیخ الاسامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 آبان 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.45762.3192

چکیده
  Aim: This study investigated the structural relationship between the approach to learning and academic resilience with the mediation of academic self-regulation.Methods: The design of this research is descriptive-correlational research. Its statistical population was all junior high school students in Evaz City (located in the south of Fars province), and among them (1633 people), 285 student (96 boys, 189 girls) were selected by convenience sampling method and they answered the electronic version scale of academic resilience (Cassidy, 2016), approach to learning (Entwistle et al., 2006) and academic ...  بیشتر

اثربخشی مداخله تلفیقی مبتنی بر مصاحبه انگیزشی و مهارت‌های فراشناختی بر اهمال‌کاری تحصیلی، تاب‌آوری تحصیلی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان با سابقه مدرسه‌گریزی

فاطمه باقری حسین آبادی؛ ناصر یوسفی

دوره 30، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 281-302

https://doi.org/10.22055/psy.2022.39605.2769

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی مداخله تلفیقی مبتنی بر مصاحبه انگیزشی و مهارت‌های فراشناختی بر اهمال‌کاری تحصیلی، تاب‌آوری تحصیلی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان با سابقه مدرسه گریزی بود. روش پژوهش حاضر نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون و پیگیری سه‌ماهه با دو گروه آزمایشی و گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانش‌آموزان ...  بیشتر