دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی شناختی
مقایسه اثربخشی توان بخشی شناختی با و بدون تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای بر بهبود کنترل مهاری، انعطاف‌پذیری شناختی و علائم وسواسی-جبری در نوجوانان مبتلابه اختلال وسواسی-جبری

مجتبی احمدی فارسانی؛ ایران داودی؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 آبان 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46270.3230

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی با و بدون تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای بر بهبود کنترل مهاری، انعطاف‌پذیری شناختی و علائم وسواسی-جبری در نوجوانان مبتلابه اختلال وسواسی-جبری بود. روش پژوهش حاضر ‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون و پیگیری و تخصیص تصادفی آزمودنی‌ها بود. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از نوجوانان ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی روش توانبخشی شناختی با روش نوروفیدبک در دانش آموزان دارای اختلال کاستی توجه

مرتضی ضیابخش؛ مسعود شریفی؛ جلیل فتح آبادی؛ وحید نجاتی

دوره 27، شماره 1 ، مرداد 1399، ، صفحه 167-192

https://doi.org/10.22055/psy.2020.31763.2452

چکیده
  چکیدههدف: اختلال بیش فعالی/کاستی توجه، فراون ترین اختلال دوران کودکی است این پژوهش با هدف مقایسه اثر بخشی دونوع درمان در انواع توجه دیداری است. روش پژوهش: یک مطالعه شبه آزمایشی دارای پیش آزمون –پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه مورد مطالعه از روش نمونه گیری در دسترس شامل مراجعه کننده به کلینیک های روانپزشکی شهرکرج و 50 دانش آموز دبستانی ...  بیشتر