دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی تربیتی
اثربخشی آموزش سواد عاطفی بر خودنظم‌جویی هیجانی، ارتباط بین فردی و اشتیاق تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهرستان شوشتر

حسن جرفی؛ غلامحسین عبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 آبان 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46434.3237

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش سواد عاطفی بر خودنظم‌جویی هیجانی، ارتباط بین فردی و اشتیاق تحصیلی می‌باشد. طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون-پیگیری با گروه آزمایش و کنترل می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان پسر مقطع اول متوسطه شهرستان شوشتر در سال تحصیلی 1403-1402 بوده است که از بین آن‌ها تعداد ...  بیشتر

رابطه بین کیفیت برنامه درسی و اشتیاق تحصیلی دانشجویان: بررسی نقش میانجی خودکارآمدی روانشناختی

عبدالناصر جوان مجرد؛ علی اکبر شیخی فینی؛ حسین زینلی پور؛ عباس ابوالقاسمی

دوره 27، شماره 2 ، آبان 1399، ، صفحه 155-170

https://doi.org/10.22055/psy.2020.31966.2463

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین کیفیت برنامه درسی و اشتیاق تحصیلی با نقش میانجی خودکارآمدی روانشناختی دانشجویان انجام شد. روش پژوهش، روش توصیفی از نوع همبستگی بود. برای اجرای پژوهش، تعداد 600 نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. سپس، آنها مقیاس‌های کیفیت برنامه درسی، اشتیاق تحصیلی ...  بیشتر