دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
همسنجی روان درمانی تحلیل عملکرد (FAP) و طرحواره درمانی بر تجربه هیجانی نسبت به همسر، بخشش و قدردانی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان

مرجان تورجی زاده؛ مجتبی محمدی جلالی فراهانی؛ داود تقوایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 تیر 1402

https://doi.org/10.22055/psy.2023.43318.2991

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، همسنجی روان درمانی تحلیل عملکرد (FAP) و طرحواره درمانی بر تجربه هیجانی نسبت به همسر، بخشش و قدردانی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان بود. روش پژوهش نیمه تجربی و از نوع پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با دو گروه آزمایش و گواه بود. جامعه آمار‌ی شامل کلیه زوجین گروه سنی 25 تا 45 سال شهر اصفهان که به روش نمونه گیری ...  بیشتر

آسیب‌شناسی اجتماعی
نقش صراحت در جریان تبادل هدیه بر میزان قدردانی افراد : نقش میانجی عمق رابطه

فاطمه اخلاقی؛ حسین طاهریان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مهر 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46502.3238

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش صراحت در هدیه‌دادن بر میزان قدردانی افراد، با درنظر گرفتن عمق رابطه فرد با دیگران انجام شد. میزان قدردانی 629 نفر در چهار سناریو طراحی شده و در دو حالت صراحت و عدم‌صراحت و هر کدام ابتدا در نقش هدیه‌دهنده و سپس در نقش هدیه‌گیرنده تعیین شد. و از مقیاس کیفیت روابط بین فردی (QRI) استفاده شد. داده‌ها با استفاده از ...  بیشتر

نقش ابعاد حمایت اجتماعی در بهزیستی دانش‌آموزان دبیرستانی با واسطه‌گری قدردانی

حسین شفیعی؛ محسن شاکری؛ مهدی رحیمی؛ مهدیه استبرقی

دوره 30، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 245-260

https://doi.org/10.22055/psy.2022.40174.2808

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش ابعاد حمایت اجتماعی در بهزیستی دانش­آموزان دبیرستانی شهرستان اشکذر با واسطه­گری قدردانی انجام شد. روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش شامل کلیه دانش­آموزان دختر و پسر متوسطه اول اشکذر در سال تحصیلی 1400-1399 بود. از جامعه مورد بررسی با استفاده از جدول مورگان کرجسی ...  بیشتر