دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی کودکان استثنایی
اثربخشی واقعیت‌درمانی مبتنی بر پذیرش‌مثبت بی‌قید و شرط خود بر کیفیت ارتباط‌ والدین و ترس از ارزیابی‌منفی مادران دارای فرزند با اختلالات طیف‌اوتیسم

مریم ابراهیمی؛ محبوبه طاهر؛ عباسعلی حسین خانزاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 مرداد 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46768.3255

چکیده
  این پژوهش با هدف تدوین بسته واقعیت‌درمانی مبتنی بر پذیرش‌مثبت بی‌قید و شرط خود و تعیین اثربخشی آن بر کیفیت ارتباط‌والدین و ترس از ارزیابی‌منفی مادران فرزند با اختلالات طیف‌اوتیسم بود. روش پژوهش نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون_پس‌آزمون و دوره پیگیری 2 ماهه، با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش مادران دارای فرزند مبتلا به اوتیسم ...  بیشتر

روان‌شناسی کودکان استثنایی
اثر بخشی برنامه تجربه زیسته محور پذیرش و تعهد هیجان های تحصیلی مثبت و منفی دانش‌آموزان دارای اختلال لکنت زبان: مطالعه تک موردی

شهروز نعمتی؛ رحیم بدری گرگری؛ شهرام واحدی؛ محمد باردل

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مهر 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.47069.3267

چکیده
  اختلال نارسایی‌توجه- فزون‌کنشی یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی- تحولی دوران کودکی است. مطالعه حاضر تعیین اثربخشی برنامه تجربه زیسته محور پذیرش و تعهد هیجان های تحصیلی مثبت و منفی دانش آموزان دارای اختلال لکنت زبان بود. طرح پژوهش از نوع تک آزمودنی با خط پایه ناهمزمان بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان مقطع دوم متوسطه دارای اختلال ...  بیشتر

روان‌شناسی کودکان استثنایی
مقایسه بسته آموزشی والدگری کودکان با اختلال‌های یادگیری خاص مبتنی بر تجربه زیسته والدین و آموزش والدگری بارکلی بر تاب‌آوری روانی، سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

محمد حسین دهقانی؛ سالار فرامرزی؛ خسرو رمضانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 آبان 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46659.3244

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه بسته آموزشی والدگری کودکان با اختلال‌های یادگیری خاص مبتنی بر تجربه زیسته والدین و آموزش والدگری بارکلی بر تاب‌آوری روانی، سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بود. روش پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با دو گروه آزمایش و گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دو گروه که در ...  بیشتر