فارسی
خجستهمهر، رضا (1385). بررسی ویژگیهای شخصیتی، مهارتهای اجتماعی، سبکهای دلبستگی و ویژگیهای جمعیت شناختی به عنوان پیشبینهای موفقیت و شکست رابطهی زناشویی در زوجهای متقاضی طلاق و عادی در اهواز. رساله دکتری مشاوره، دانشگاه شهید چمران.
زنجانی طبسی، رضا (1383). ساخت و هنجاریابی مقدماتی آزمون بهزیستی روان شناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی، دانشگاه تهران.
شهبازی، مسعود (1384). رابطه هوش هیجانی و ابراز وجود با رضایت زناشویی در معلمان متأهل آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان با کنترل سالهای ازدواج. پایان نامه کارشناسی ارشد، مشاوره، دانشگاه شهید چمران.
علیاکبری دهکردی، مهناز (1386). شناسایی و مقایسه گروههای ترکیبی نه گانه سنخهای جنسیتی زنان شاغل شهر اهواز و همسران آنان از لحاظ سلامت روانی، رضایت زناشویی و هوش هیجانی. رساله دکتری روانشناسی دانشگاه شهید چمران.
مکتبی، غلامحسین (1387). تأثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. رساله دکتری روانشناسی، دانشگاه شهید چمران.
لاتین
Burris, J. L., Brechting, E. H., Salsman, J., & Charlson, C. R. (2009). Factors associated with the psychological well-being and distress of university students. Journal of American College Health, 57, 536-543.
Campbell, A., & Ntobedzi, A. (2007). Emotional intelligence, coping and psychological distress: A partial least squares approach to developing a predictive model. Emotional Intelligence, Coping and Psychological Distress, 31, 39-54.
Furnham, A. & Christoforou, I. (2007). Personality traits, emotional intelligence, and multiple happiness. North American Journal of Psychology, 9, 439-462.
Gallagher, N. E., & Vella-Brodrick, A. D. (2008). Social soupport and emotional intelligene as predictors of subjective well-being. Personality and Individual Differences, 44, 1551-1561.
Hanzal, A., Segrin, C., Donnerstein, C., Taylor, M., & Domschke, T. (2007). Social skills, psychological well-being, and the mediating role of perceived stress. Anxiety, Stress, & Coping, 20, 321-329.
Keyes, C. L. M., & Ryff, C. D. (2002). The structure of subjective well-being revisited. Journal of Personality and Social Psychology, 4, 30-44.
Mavroveli, S., Petrides, K. V., Rieffe, C., & Bakker, F. (2007).Trait emotionalintelligence, psychological well-being and peer-rated social competence in adolescence. British Journal of Developmental Psycholog,25, 263-275.
Miller, N. D., & Nickerson, B. A. (2008). Authentically happy school psychologists: Applications of positive psychology for enhancing professional satisfaction and fulfillment. Psychology in the School, 45 (8), 679-692.
Piqueras, C. (2006). Improving employee satisfaction and well-being using emotional intelligence. Personal & Organizational Development.
Robbins, B. D. (2008). What is the good life? Positive and the renaissance of humanistic psychology. The Humanistic Psychologist, 36, 96-112.
Segrin, C., & Flora, J. (2000). Poor social skills are a vulnerability factor in the development of psychosocial problems. Human Communication Research, 26, 489-514.
Segrin, C., & Taylor, M. (2007). Positive interpersonal relationships mediate the association between social skills and psychological well-being. Personality and Individual Differences, 43, 637-646.
Tsaousis, I., & Nikolaou, I. (2005). Exploring the relationship of emotional intelligence with physical and psychological health functioning. Stress and Health, 21, 77-86.
Wong, S. S., & Ang, R. G. (2007). Emotional competence and maladjustment in sengaporyan adolescence. Personality and Individual Differences.