فارسی
احمدی، نهال (1386). بررسی تأثیر آموزش کسب و کار خانگی بر خودکارآمدی حرفهایی زنان شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره شغلی: دانشگاه اصفهان. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
اکبرزاده، مهدی (1388). هنجاریابی، تعیین روایی و پایایی فرم رجحان به مشاغل سیاهه کروی فردی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره مسیر شغلی: دانشگاه اصفهان. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
تقیزاده، فاطمه (1378). تهیه و اعتباریابی فرم کوتاه رغبت سنج تحصیلیـ شغلی برای دانشآموزان دختر سال اول دبیرستانهای استان قم. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره. دانشگاه الزهرا: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
حقشناس، لیلا (1385). هنجاریابی، بررسی روایی و پایایی پرسشنامه رغبت استرانگ در دانشآموزان دوره متوسطه نظری، کار و دانش، فنی حرفهایی و دوره پیش دانشگاهی شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره مسیر شغلی. دانشگاه اصفهان: دانشکده علوم تریبتی و روانشناسی.
حقشناس، لیلا؛ عابدی، محمدرضا؛ محرابی، حسینعلی؛ امین جعفری، امیرصالح و باغبان، ایران (1388).هنجاریابی، بررسی روایی و پایایی پرسشنامه باور به مهارتها (خودکارآمدی حرفهایی) در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان. مجله علوم رفتاری. دوره سوم. شماره 4. ص: 330-335.
شهنی ییلاق، منیجه؛ رجبی، غلامرضا؛ شکرکن، حسین و حقیقی ،جمال.(1382)، «مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش آموز سال دوم رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در شهر اهواز»، مجله علوم تربیتی و روان شناسی (ویژه نامه)، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، شماره های 1 و 2.
صادقی، حسین (1390). هنجاریابی و بررسی روایی و پایایی فرم کوتاه پرسشنامه رغبتسنج استرانگ- اصفهان در دانشآموزان راهنمایی و دبیرستانی شهر اصفهان، پایان نامهی کارشناسی ارشد مشاوره شغلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
معصومی، یعقوب (1390). هنجاریابی، بررسی روایی و پایایی فرم کوتاه پرسشنامه رغبت و مهارت کمپل در دانشآموزان سوم راهنمایی و اول دبیرستان شهر بجنورد، پایان نامهی کارشناسی ارشد مشاوره شغلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
لاتین
Barak, A. (1981). Vocational interest: A cognitive view. Journal of Vocational Behavior, 19, 1-14.
Betz, N. E., Borgen, F., Rottinghaus, P., & Harmon, L. (2003). Skills Confidence Inventory: Measuring basic dimensions of vocational activity.Journal of Vocationa Behavior, 62, 76-100.
Campbell, D. P., Hyne, S. A., & Nilsen, D. L. (1992). Manual for Campbell Interest & Skill Survey. Minneapolish, NIN: National Computer System.
Cotter E. W., & Fouad, N. A. (2010). The Relationship between Subjective Well-Being and Vocational Personality Type. Journal of Career Assessment, 19 (1). 51-60
Diegelman, N. M., & Subich, L. M. (2002). Academic and vocationl interests as a function of outcome expectancies in social cognitive career theory. Journal of Vocational Behavior, 59, 394-405.
Donnay, D. A., Thompson, R. C., Morris, M. L., & Schaubhut, N. A. (2005). Manual for Strong Interest Inventory. Palo Alto, CA: Counseling Psychology Press.
Douglas, K. S., Yoon, M., Roberts, B. W., & Rounds, J. (2005). The Stability of Vocational Interests from Early Adolescence to Middle Adulthood: A Quantitative Review of Longitudinal Studies. Journal of Vocational Behavior, 13, 713-737.
Gasser, C. E., Larson, L. M., & Borgen, F. H., (2007). Concurrent validity of the 2005 strong interest inventory: An examination of gender and major field of study, Journal of Career Assessment, 15, 23-25.
Lappan, R. T., Boggs, K. R., & Morrill, W. H. (1989). Self-efficacy as a mediator of investigative and realistic general occupational themes on the strong Campbell interest inventory. Journal of Counseling Psychology, 36, 176-18.
Lenox, R. A., & Subich, L. M. (1994). The relationship between self- efficacy beliefs and inventoried vocational interests. Career Development Quarterly, 42,302-313
Natua, M. M., & Kahn, J. H., Angell, J. W., & Cantarielli, E. A. (2002). Identifying the antecedent in the relation between career interests and self- efficacy: It is one, the other, or both? Journal of Counseling Psychology, 49, 290-301.
Savickas, M. L., & Taber, B. J., & Spokane, A. R. (2002). Convergent and discriminat validity of five interest inventories. Journal of Vocational Behavior, 61, 139-184.
Savikas, M. L. (1999). The Psychology of interests. in M.L. Savakas & A.R. Spokane (Eds), Vocational Interests (19-50). Palo Alto, CA: Davies- Black.
Tracy, T. J. (2002a). Development of interests and competency beliefs: A 1- year longitudinal study of fifth to eighth- grade students. Journal of Counseling Psychology, 49, 143-163.
Tracy, T. G. (2002b). Personal globe inventory: Measurement of the spherical model of interests and competence Belief. Journal of Vocational Behavior, 60, 113-172.
Tracy, T. J. G. (2010). Development of An Abbreviated Personal Globe Inventory using item response theory: The PGI short form. Journal of Vocational Behavior, 331-340.