فارسی
آتش افروز، عسگر (1391). رابطه علّی بین باورهای هوشی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری هدفهای پیشرفت، خودکارآمدی، راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و انگیزش درونی در دانشآموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز. پایان نامهی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
برزگر، مجید؛ دلاور، علی و احدی، حسن (1391). نقش واسطهای الگوی چهاربخشی هدفهای پیشرفت و راهبردهای یادگیری شناختی در رابطه بین نظریههای ضمنی هوش و پیشرفت تحصیلی. فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال سوم، شماره 2، صص 86-71.
پینتریچ، پال آر و شانک، دیل اچ (2002). انگیزش در تعلیم و تربیت (نظریه، تحقیقات و راهبردها). ترجمه مهناز شهر آرای (1386). تهران: نشر علم.
تمناییفر، محمدرضا؛ سلامی محمدآبادی، فاطمه و دشتبانزاده، سمیه (1391). ارتباط بین پنج رگه شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان. نخستین همایش ملی شخصیت و زندگی نوین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج.
حاجی یخچالی، علیرضا (1380). بررسی رابطه ساده و چندگانه پیشایندهای مهم هدفگرایی تبحری و رابطه آن با پیامدهای برگزیدهاش در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای اهواز. پایان نامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
حسینی، فریده السادات و لطیفیان، مرتضی (1388). پیشبینی جهتگیری هدف با استفاده از پنج عامل شخصیت در میان دانشجویان دانشگاه شیراز. مجله مطالعات روانشناختی، دوره پنجم، شماره 1، صص 5-2.
دهشیری، غلامرضا (1385). رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. تازهها و پژوهشهای مشاوره، جلد 5، شماره 18، صص 25-10.
رمضانی، فرشاد (1389). بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهرستان ایذه. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
سیف، علی اکبر (1389). روان شناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: نشر دوران.
قلیزاده، مظفر (1384). بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهر ایذه. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
کیامهر، جواد (1381). هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامهی پنج عاملی NEO-FFI و بررسی ساختار عاملی آن در بین دانشجویان علوم انسانی دانشگاههای تهران. پایان نامهی کارشناسی ارشد سنجش و اندازهگیری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
محسنپور، مریم، حجازی، الهه و کیامنش، علیرضا (1386). نقش خودکارآمدی و هدفهای پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی (سال سوم متوسطه رشته ریاضی) شهر تهران. فصلنامه نوآوری آموزشی، سال پنجم، شماره 16. صص 35-9.
هاشمی شیخشبانی، اسماعیل (1380). بررسی رابطه برخی پیشایندهای مهم و مربوط با خود ناتوانسازی تحصیلی و رابطه آن با پیامدهای برگزیده در دانشآموزان سال اول دبیرستانهای اهواز. پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
لاتین
Abd-El-Fattah, S. M., & Yates, G. C. R. (2006). Implicit theory of Intelligence Scale: Testing for factorial invariance and mean structure. Paper presented at the Australian Association for Research in Education Conference, Adelaide, South Australia.
Abdullah, M. N. (2008). Childrens implicit theories of intelligence: Its relationships with self-efficacy, goal orientations and self-regulated learning. The International Journal of learning, 15(2),2-5.
Andrew, J., Elliot, A., Holly, A., & McGregor, M. C. (2001). A 2*2 achievement goal framework. Journal of Personality and Social Psychology, 3, 501-519.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
Bipp, T., Steinmayr, R., & Spinath, B. (2008). Personality and achievement motivation: Relationship among Big Five domain and facet scales, achievement goals, and intelligence. Personality and Individual Differences, 44, 1454-1464.
Caprara, G. V., Vecchione., M., Alessandri., G., Gerbino., M., & Barbaranelli., C. (2011). The contribution of personality traits abd self-efficacy beliefs to academic achievement: A longitudinal study. British Journal of Educational Psychology, 81, 78-96.
Corker, K. S., Oswald, F. L., & Donnellan, M. B. (2011). Conscientiousness in the classroom: A process explanation. Journal of Personality, 80 (4), 995-1028.
Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1990). Personality disorderand the five factor model of personality. Journal of Personality Disorder, 4, 362-377.
Day, E. A., Radosevich, D. J., & Chasteen, C. S. (2003). Construct and criterionreatedvalidit of four commonly used goal orientation instruments. Journal of Contemporary Educational Psychology, 28, 434-464.
Dupeyrat, C., & Marian, C. (2005). Implicit theories of intelligence, goal orientation, cognitive engagement and achievement: A test of Dweck's model with returning to school adults. Contemporary Educational Psychology, 30, 43-59.
Dweck, C. S. (1986). Motivational processes avecting learning. Journal of American Psychologist, 41, 1040-1048.
Dweck, C. S. (2000). Self-theories: Their role in motivation, personality and Development. New York: Psychology Press.
Dweck, C. S., & Leggett, E. (1988). A social cognitive approach to motivation and personality. Journal of Psychological Review,95, 256-273.
Feyter, T. D., Caers, R., Vigna, C., & Berings, D. (2012). Unraveling the impact of the big five personality Traits on academic performance: The moderating and mediating effects of self-efficacy and academic Motivation. Journal of Learning and Individual Differences, 22, 439-448.
Laidra, K., Pullmann, H., & Allik, J. R. (2007). Personality and intelligence as predictors of academic achievement: A cross-sectional study from elementary to secondary to secondary school. Journal of Personality and Individual Difference, 42, 44-451.
Liem, A. D., Lau, S., & Nie, Y. (2008). The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Journal of Contemporary Educational Psychology, 33, 486-512.
Maehr, M. L., & Zusho, A. (2009). Achievement goal theory: The past, present and future. In K. R. Wentzel & A. Wigfield (Eds.), Handbook of motivation in school. New York: Taylor Francis.
McCrae R. R., Terracciano A., & 78 Members of the Personality Profiles of Cultures Project (2005a). Universal features of personality traits from the observer’s perspective: Data from 50 cultures. Journal of Personality and Social Psychology, 88, 547-561.
McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1978). Validation of the five-factor model of personalityacross instruments and observers. Journal of Personality and Social Psychology, 52, 81-90.
McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1985). Updating normans adequate taxonomy: Intelligence and personality dimensions in natural language and in questionnaires. Journal of Personality and Social Psychology, 49, 710-721.
Middleton, M. J., & Midgley, C. (1997). Avoiding the demonstration of lack ability: An underexplored aspect of goal theory. Journal of Educational Psychology, 89, 710-718.
Midgley, C., Maehr, M. L., Hruda, L., Anderman, E. M., Anderman, L., Freeman, K. E., Gheen, M., Kaplan, A., Kumar, R., Middleton, M. J., Nelson, J., Roeser, R., & Urdan, T. (2000). Manual for the Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS). Ann Arbor, MI: University of Michigan.
Patrick, H., Hicks, L., & Ryan, A. M. (1997). Relations of perceived social efficacy and social goal pursuit to self-efficacy for academic work. Journal of Early Adolescence, 17,109-128.
Schraw, G., Horn, C., Thorndike-Christ, T. &Bruning, R. (1995). Academic goal orientation and students classroom achievement. Contemporary Educational Psychology, 20, 359-368.
Shahar, G., Kalnitzki, E., Shulman, S. H., & Blatt, S. J. (2005). Personality, motivation, and construction of goals during the transition to adulthood. Journal of Personality and Individual Differences, 40 (1), 53-63.
Steinmayr, R., Bipp, T., & Spinath, B. (2011). Goal orientations predict academic performance beyond intelligence and personality. Journal of Learning and Individual Difference, 21, 196-200.
Stipek, D., & Gralinkski, J. H. (1996). Children’ sbelifs about intelligence and school performance. Journal of Educational Psychology, 88, 397-407.
Wang, M., & Erdhiem, J. (2007). Does five factor model of personality relate to goal orientation? Journal of Personality and Individual Difference, 43, 1493-1505.
Zweing, D., & Webster, J. (2004). What are we measuring? An examination of the relationships between the big-five personality traits, goal orientation, and performance intentions. Journal of Personality and Individual Differences, 36 (7), 1693-1708.