آتش روز، بهروز (1386). پیش بینی عملکرد تحصیلی از طریق دلبستگی و صفات پنج گانه شخصیتی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
تابع بردار، فریبا (1391). رابطه ویژگیهای شخصیت و سبکهای یادگیری با موفقیت تحصیلی دانشجویان برخط. مجله مدیا، دوره سوم، شماره دوم.
روشن چسلی، رسول؛ شعیری، محمدرضا؛ عطری فرد، مهدیه؛ نیکخواه، اکبر؛ قائم مقامی، بهاره و رحیمیراد، اکرم (1385). صفات روان سنجی آزمون شخصیتی نئو FF-I . مجله دانشور رفتار، شماره 16، صص 36-27.
سانتراک، جان دبلیو (2008). روانشناسی تربیتی. ترجمه شاهده حسینی، مهشید عراقچی و حسین دانشفر (1387). تهران: نشر رسا.
سیف، علیاکبر (1392). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش نهم). تهران: انتشارات دوران.
شکری، امید؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی الله و سنگری، علی اکبر ( 1385 ). نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهشهای روانشناختی، شماره 3 و 4، صص. 84-65.
شکورنیا، عبدالحسین؛ غفوریان، بروجردنیا و الهامپور، حسین (1391). مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان مقطع پایه و بالینی رشته پزشکی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دوره نهم، شماره دوم، صص 142-132.
صبحی قراملکی، ناصر؛ حاجلو، نادر و غلامزاده، حانیه (1392). مقایسهی سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجلهی
ناتوانیهای یادگیری، دوره 2، شماره 4، صص 102-82.
گروسی فرشی، میرتقی (1380). رویکردی نوین در ارزیابی شخصیت (کاربرد تحلیل عاملی در مطالعات شخصیت). چاپ اول. تبریز: نشر دانیال و جامعه پژوه.
وولفولک، آنیتا (2011). روانشناسی تربیتی، ترجمه سلیم حقیقی (1391). تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
Ashton, M. C., & Lee, K. (2005). Honesty–Humility, the Big Five, and the Five-FactorModel. Journal of Personality, 73, 1321–1353.
Albert, U., Mania, G., Bergesio, C., Bogetto, F. (2006). Axis I and II comorbidities in subjects with and without nocturnal panic. Depress Anxiety, 23(7), 422-428.
Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1985). The NEO Personality Inventory manual. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.
Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1989). The NEO-PI/NEO-FFI manual supplement. Odessa, FL.: Psychological Assessment Resources.
Duff, A. (2004). The Revised Approaches to Studying Inventory (RASI) and its use in management education. Active Learning in Higher Education, 5, 56-72.
Duff, A., Boyle, K., Dunleavy, K., & Ferguson, J. (2008). The relationship between personality, approach to learning and academic performance. Journal of Personality and Individual Differences, 44 (2), 532- 543.
Entwistle, N. J. (2003). Styles of learning and approaches to studying in higher education Kybernetes, 30, 593-602.
Entwistle, N., & McCune, V. (2004). The conceptual bases of study strategy inventories. Educational Psychology Review, 16, 325-345.
Entwistle, N., & Peterson, E. R. (2004). Learning styles and approaches to studying. In C. Spielberger (Ed.), Encyclopedia of applied psychology (537−542). New York: Academic Press.
Haren, E. G. & Mitchell, C. W. (2003). Relationships between the five factor personality model and coping styles. Psychology & Education,40, 38-49.
Kappe, R., & Flier, H. (2012). Using multiple and specific criteria to assess the predictive validity of the Big Five personality factors on academic performance. Journal of Research in Personality, 44, 142-145.
Karatas, H. (2015). Correlation among academic procrastination, personality traits, and academic performance. Anthropologist, 20 (12), 243-255.
Komarraju, M., & Karau, S. J. (2005).The relationship between the Big Five personality traits and academic motivation. Personality and Individual Differences, 39, 557-567.
Ladan, M. A., Balarabe, F., Sani, D. K., Musa, H. A., Salihu, A. A., & Salihu, M. A. (2014). Learning approaches as predictors of academic performance of undergraduate students in Ahmadu Bello University. Journal of Nursing and Health Science, 3 (3), 45-50.
McAbee, S. T., & Oswald, F. L. (2013). The criterion-related validity of personality measures forpredicting GPA: A meta-analytic comparative-validity competition. Psychological Assessment, 25, 532-544.
Poropat, A. E. (2009). A meta-analysis of the Five-factor Model of Personality and Academic Performance. Psychology Bulletin, 135, 322-338.
Richardson, J. T. E.(2010). Approaches to studying, conceptions of learning and learning styles in higher education. Learning and Individual Differences, Available online, 1-6.
Richardson, M., Abraham, C., & Bond, R. (2012). Psychological correlates of university student’s academic performance: A systematic review and meta-analysis. Psychological Bulletin, 138 (2), 353−387.
Rubinstein, G. (2005). The big five among male and female students of different faculties. Personality and Individual Differences, 38 (7), 1495–1503.
Sharp, A. (2008). Personality and second language learning. Asian Social Science, 4 (11), 17-25. Retrieved from ProQuest database.
Spengler, M., Ludtke, O., Martin, R., & Brunner, M. (2013). Personality is related to educational outcomes in late adolescence: Evidence from two large-scale achievement studies. Journal of Research in Personality, 47, 613–625.
Vedal, A., Tomson, K., & Larsen, L. (2015). Personality, academic majors and performance: Revealing complex patterns. Personality and Individual Differences, 85, 69-76.
Vedel, A. (2014). The big five and tertiary academic performance: A systematic review and meta-analysis. Personality and Individual Differences, 71, 66–76.
Weber, M., & Ruch, W. (2012). The role of a good character in 12-year-old school children: Do character strengths matter in the classroom? Child Indicators Research, 5, 317−334.
Zhang, L. F. (2003). Does the big five predict learning approaches? Personality and Individual Differences, 34, 1431-1446.
Zhou, M. (2015). Moderating effect of self-determination in the relationship between Big Five personality and academic performance. Personality and Individual Differences, 86, 385-389.