برومند نسب، مسعود (1381). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه دوره دکتری روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
حقیقی، جمال، بهروزی، ناصر، شکرکن، حسین و مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1382). مقایسه ترکیبهای مختلف هوش و خلاقیت از لحاظ ویژگیهای شخصیتی در دانشآموزان سال اول دبیرستانهای اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران. دوره سوم، سال دهم، شمارههای 1 و 2.
رحمانی شمس، حسن (1378). مقایسه تیپهای شخصیتی و سبکهای یادگیری در چهار رشته پزشکی، فنی-مهندسی، هنر و علوم انسانی دانشجویان زن ومرد. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف، علی اکبر (1381). روانشناسی پرورشی، روانشناسی یادگیری و آموزش (چاپ سوم). تهران، انتشارات آگاه.
شکرکن، حسین. برومند نسب، مسعود، نجاریان، بهمن و شهنیییلاق، منیجه (1381). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، دوره سوم، سال نهم، شمارههای 3 و 4.
فیست، جس و فیست، جی. گریگوری (2002). نظریههای شخصیت. ترجمهی یحیی سید محمدی (1386). تهران: چاپ دوم، انتشارات روان.
کورمن، ا. ک. (1977). روانشناسی صنعتی و سازمانی. ترجمه حسین شکرکن (1370). تهران: انتشارات رشد.
گیج و برلاینر (1992). روانشناسی تربیتی. ترجمه غلامرضا خوئینژاد، جواد طهوریان، حسین لطفآبادی، محمدتقی منشی طوسی و محمد نظرینژاد (1374). چاپ اول، مشهد: انتشارات فردوسی.
منصوری، نغمه (1379). بررسی ارتباط ویژگیهای شخصیتی و سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهراء.
هاشمیان، کیانوش (1377). نظریههای شخصیت و ارزیابی آن (اختلالات رفتاری و روان درمانی).تهران، مؤسسهی فرهنگی انتشاراتی حیان.
Burton, L. J., & Nelson, L. J. (2006). The relationship between personality, approaches to learning and academic success in first-year. Higher Education Research and Development Society: www.Eprints.usq.edu.au.
Busato, V. V., Prins, F. J., Elshout, J. J., & Hamaker, C. (1998). The relation between learning style, the big five personality traits and achievement motivation in higher education. Journal of Personality and Individual Differences, 26, 129-140.
Busato, V. V., Prins, F. J., Elshot, J. J., & Hamaker, C. (1999). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology student in higher education. Journal of Personality and Individual Differences, 29, 1057-1068.
Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1990). Personality disorder and the five factor model of personality. Journal of Personality Disorder, 4, 362-377.
Cronwell, J., M., & Manferdo, P. A. (1994). Kolb's learning style the theory revisited. Journal of Educational and Psychological Measurement, 54 (2), 317-327.
Digman, J. M. (1990). Five robust trait dimensions: Development, stability and utility. Journal of Personality, 57, 195-214.
Dollinger, S. T., & Orf, L. A. (1991). Personality and performance in personality: Conscientiousness and openness. Journal of Research Personality, 57, 195-214.
Duff, A., Boyle, K., Dunleavy, K., & Ferguson, J. (2008). The relationship between personality, approach to learning and academic performance. Journal of Personality and Individual Differences, 44 (2), 532- 543.
Furnham, A. (1992). Personality and learning style: A study of three instruments. Journal of Personality and Individual Differences, 13 (4), 429-738.
Furnham, A. (1996). The FIRO-B, the learning styles questionnaire and the five-factor model. Journal of Social Behavior and Personality, 11 (2), 285-299.
Hogan, J. (1989). Personality correlates of physical fitness. Journal of Personality and Social Psychology, 56, 284-288.
Jackson, C., & Lawty-Jones, M. (1996). Explaining the overlap between personality and learning styles. Journal of Personality and Individual Differences, 20 (3), 293-300.
Keefe, J. W. (1979). Learning style: An overview. In NASSP's Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs (pp. 1-17). Reston, VA: National Association of Secondary School Principals. Retrieved from www.google.com.
Kolb, D. (1984). Experimental learning. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Kolb, D. (1985). The learning styles: Technical Manual. Boston: McBer
Layman, L., Cornwell. T., Williams, L., & Osborne, A. (2006). Personality types, learning styles, and an agile approach to software engineering education. K.3.2. [Computing Milieux]: Computing and Information Sciences Education – computer science education
Lynch, T. G., Woelfl, N. N., Steele, D. J., Hanssen, C. S. (1998). Learning style influences student examination performance. The American Journal of Surgery, 176, 62-63.
McCrae, R. R,. & Costa, P. T. (1987). Validation of the five factor model of personality across instruments and observers. Journal of Personality and Social Psychology, 52, 81-90.
McCrae, R. R,. & Costa, P. T. (2004). A contemplated revision of NEO Five Factor Inventory. Journal of Personality and Individual Differences, 36, 578-596.
Othman, W., Sumarni, R., & Foong, L. (2007). The relationship between personality types, learning styles and problem solving spproach of technical and vocational education students. Faculty of Education, Universiti Teknologi Malaysia, 81310 UTM, Skudai, Johor Darul Ta’zim, Malaysia. E-mail:
widadothman@ oum.edu.my.
Tennant, M. (1997). Psychology and adult learning (2nd ed.). London: Routledge.
Willcoxson, L. (1995). Kolb's learning styles inventory: Review and further study of validity and reliability. British Journal of Educational Psychology, 66, 252-261.
Woolfolk, A. E. (1995). Education psychology. Boston: Prentice Hall/Allyn & Bacon.