دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
تعداد مقالات: 7
بررسی رابطه میزان بیثباتی هیجانی، رفتار جامعهگرا و پرخاشگری با عملکرد تحصیلی در بین دانشآموزان دختر و پسر سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، صفحه 1-16
چکیده
هدف از این پژوهش تعیین رابطه بیثباتی هیجانی، رفتار جامعهگرا و پرخاشگری با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر سال سوم راهنمایی شهر اهواز است. در این تحقیق، 400 دانشآموز (200 دختر و 200 پسر) که با روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای از جامعه آماری انتخاب شدند، به عنوان نمونه تحقیق ... بیشتررابطه هفت مرحله اول نظریه رشد روانی- اجتماعی اریکسون با مرحله هشتم آن -کمال در برابر نومیدی- در سالمندان استان خوزستان
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، صفحه 17-52
چکیده
در این پژوهش، رابطه ساده و چندگانه هفت مرحله اول نظریه رشد روانی- اجتماعی اریکسون با مرحله هشتم آن -کمال در برابر نومیدی- در سالمندان استان خوزستان بررسی گردید. افراد شرکت کننده در نمونه اصلی تحقیق شامل 469 سالمند (237 زن و 232 مرد) بودند که به وسیله "مقیاس تجدیدنظر شده مراحل رشد روانی- ... بیشترمقایسه اثربخشی دو روش درمان روانشناختی در کاهش علایم نشانگان خستگی مزمن در پرستاران زن شهر تهران
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، صفحه 53-88
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی میزان اثربخشی دو روش درمان شناختی- رفتاری و آموزش تن آرامی عضلانی تدریجی در کاهش خستگی، پریشانی هیجانی و اختلال کارکردی پرستاران مبتلا به نشانگان خستگی مزمن انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه مشتمل بر پرستاران زن شاغل در بیمارستانهای زیر مجموعه ... بیشترمضامین پُست مدرنیسم و دلالتهای تربیتی آن
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، صفحه 89-106
چکیده
پست مدرنیسم[1], ادبیات، و هنرها و طبعاً علوم تربیتی تأثیر گذاشته است. آنچه در وهله نخست زمینه ساز ظهور این رویکرد شده است، شکست مدرنیسم در به تحقق رساندن وعده هایی نظیر دموکراسی، صلح، سلامتی و عدالت اجتماعی در سایه پیشرفت علوم و سیطره عقلانیت بر امور بوده است. پست مدرنیستها معتقدند ... بیشترتأثیر حلّ نمونه مسائل کلامی جبر (از نوع کار، ترکیب و فاصله) بر روی حلّ مسائل معادل و مشابه کلامی جبر در دانشآموزان سال سوم ریاضی- فیزیک شهرستان تویسرکان
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، صفحه 107-130
چکیده
حل مسائل کلامی در قلب آموزش جبر قرار دارد. روشهای حل مساله نخستین بار توسط پولیا (1962 به نقل از رید، 2000) مطرح شده است. بسیاری از پژوهشگران در حیطه آموزش ریاضی متوجه طبقهبندی انواع مسائل کلامی شدهاند. رید (2000) مسائل معادل و مشابه کلامی جبر را در طبقهبندی انواع کار، ترکیب و فاصله مورد ... بیشتربررسی رابطه نگرش نسبت به شیوههای فرزندپروری و مکان کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، صفحه 131-148
چکیده
این پژوهش به بررسی رابطه بین نگرش نسبت به شیوههای فرزندپروری مادر (اقتدار منطقی، استبدادی، آزادگذاری) و مکان کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی میپردازد. بدین منظور 398 نفر از دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی و مادران با سواد آنها در منطقه 17 آموزش و پرورش ... بیشترسومین تحول بزرگ در کتابداری ایران: نقدی بر مارک ایران
دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، صفحه 151-156