دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
بررسی‌ نقش‌ روان‌نژندگرایی‌ ، باورهای‌ مربوط‌ به‌ درد و راهبردهای‌ مقابله‌ای ‌ در سازگاری‌ با درد مزمن‌

محمدعلی‌ اصغری‌مقدم‌

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1378، صفحه 1-32

https://doi.org/10.22055/psy.1999.16438

چکیده
     اصطلاح‌ درد مزمن‌ معمولاً برای‌ توصیف‌ دردی‌ غیرسرطانی‌ و مقاوم‌ به‌ درمان‌ به‌ کار می‌رود که‌ علی‌رغم‌ درمانهای‌ انجام‌ شده‌ بیش‌ از شش‌ ماه‌ تداوم‌ یافته‌ است‌. دردهای‌ مزمن‌ برای‌ بسیاری‌ از بیماران‌ مشکلاتی‌ ایجاد می‌کند که‌ از میان‌ آنها می‌توان‌ افسردگی‌، اضطراب‌، کاهش‌ کار و فعالیتهای‌ روزمره‌، ...  بیشتر

مقایسه عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ پسر نظام‌ جدید ترم‌ ششم‌ بر اساس‌ اولویتهای‌ پنجگانه‌ تعیین‌ شده‌ طبق‌ برنامه هدایت‌ تحصیلی‌

حسین‌ شکرکن؛ یوسفعلی‌ عطاری‌؛ محمدعلی‌ فلاحتی‌

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1378، صفحه 33-50

چکیده
  این‌ پژوهش‌ تحت‌ عنوان‌ "مقایسه‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ پسر نظام‌ جدید ترم‌ ششم‌ بر اساس‌ اولویتهای‌ پنجگانه‌ تعیین‌ شده‌ طبق‌ برنامه‌ هدایت‌ تحصیلی‌" در دبیرستانهای‌ دولتی‌ روزانه‌ شهرستان‌ اهواز می‌باشد. جامعه‌ آماری‌ این‌ تحقیق‌ 4032 نفر از دانش‌آموزان‌ پسر ترم‌ ششم‌ بودند که‌ 624 نفر از آنان‌ موفق‌ شدند ...  بیشتر

رابطه کمال‌گرایی‌ و سرسختی‌ روان‌شناختی‌ با سلامت‌ روانی‌ و عملکرد تحصیلی‌

مینا وردی؛ مهناز مهرابی‌زاده‌هنرمند؛ بهمن‌ نجاریان

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1378، صفحه 51-70

https://doi.org/10.22055/psy.1999.16563

چکیده
  پژوهش‌ حاضر به‌ منظور بررسی‌ رابطه ساده‌ و چندگانه کمال‌گرایی‌ و سرسختی‌ روان‌شناختی‌ با سلامت‌ روانی‌ و عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ دختر مراکز پیش‌دانشگاهی‌ اهواز در سال‌ تحصیلی‌ 79-78 انجام‌ شده‌ است‌. نمونه مورد بررسی‌ 300 نفر از دانش‌آموزان‌ دختر مراکز پیش‌دانشگاهی‌ نواحی‌ چهارگانه آموزش‌ و پرورش‌ اهواز بودند ...  بیشتر

هنجاریابی‌ آزمون‌ نقاشی‌ مقیاس‌ زنان‌ آدمک‌ گودیناف‌-هریس‌ بر روی‌ کودکان‌ 6 تا 11 ساله‌ بوشهر

غلامرضا رجبی؛ بهمن‌ نجاریان؛ یوسفعلی‌ عطاری

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1378، صفحه 71-92

https://doi.org/10.22055/psy.1999.16441

چکیده
  هدف‌ از اجرای‌ این‌ پژوهش‌ هنجاریابی‌ آزمون‌ نقاشی‌ مقیاس‌ زنان‌ آدمک‌ گودیناف‌- هریس‌ به‌ عنوان‌ یک‌ آزمون‌ تحولی‌ در مدارس‌ ابتدایی‌ بوشهر بود. در این‌ پژوهش‌ 260 آزمودنی‌ دختر در شش‌ گروه‌ 6، 7، 8، 9، 10 و 11 ساله‌ به‌ صورت‌ تصادفی‌ چند مرحله‌ای‌ انتخاب‌ شدند. اجراء و نمره‌گذاری‌ این‌ آزمون‌ بر طبق‌ روش‌ نمره‌گذاری‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابـطه‌ عزت‌ نفس‌ با همرنگی‌ در دانش‌آموزان‌ دختر و پسر شهرستان‌ ساری‌

رمضان حسن‌زاده‌

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1378، صفحه 93-104

https://doi.org/10.22055/psy.1999.16442

چکیده
     در این‌ پژوهش‌، رابطه‌ بین‌ عزت‌ نفس‌ و همرنگی‌ بررسی‌ شده‌ است‌. بدین‌ منظور 80 نفر از دانش‌آموزان‌ سال‌ دوم‌ (40 دختر و 40 پسر) دبیرستانهای‌ شهرستان‌ ساری‌ انتخاب‌ شدند. آزمودنیها به‌ دو آزمون‌ عزت‌ نفس‌ کوپر اسمیت‌ و همرنگی‌ ل‌-72 پاسخ‌ دادند. مانند نتایج‌ اغلب‌ پژوهشهای‌ قبلی‌، یافته‌های‌ پژوهش‌ حاضر، ...  بیشتر

خصوصی‌ سازی‌ مدارس‌ در ایران‌

یداللّه‌ مهرعلی‌زاده‌

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1378، صفحه 105-126

https://doi.org/10.22055/psy.1999.16443

چکیده
     در مقاله‌ حاضر خصوصی‌ سازی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از مباحث‌ جدال‌ برانگیز دهه‌های‌ اخیر بررسی‌ شده‌ است‌. جریان‌ خصوصی‌ سازی‌ در خلال‌ برنامه‌ پنج‌ ساله‌ اول‌ توسعه‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌ و فرهنگی‌ از سال‌ 1367 در اقتصاد ایران‌ مطرح‌ گردیده‌ و این‌ روند در مدارس‌ شتاب‌ بیشتری‌ یافته‌ است‌. مقاله‌ حاضر در راستای‌ ...  بیشتر

شیوه‌ استفاده‌ از کتابخانه‌ و نوشتن‌ مقالات‌ تحقیقی‌

مرتضی‌ کوکبی

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1378، صفحه 129-132

https://doi.org/10.22055/psy.1999.16444

چکیده
  یکی‌ از دروسی‌ که‌ در برخی‌ از دوره‌های‌ کارشناسی‌ تدریس‌ می‌شود درسی‌ است‌ به‌ نام‌ "روش‌ استفاده‌ از کتابخانه‌ و نوشتن‌ مقاله‌ تحقیقی‌" یا نامهایی‌ مشابه‌ آن‌ در این‌ درس‌، منابع‌ کتابخانه‌ و چگونگی‌ استفاده‌ از آنها در نوشتن‌ مقاله‌ تحقیقی‌ و رساله‌ها آموخته‌ می‌شود. کتاب‌ "شیوه‌ استفاده‌ از کتابخانه‌ و نوشتن‌ ...  بیشتر