دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
مقایسه‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌ آموزان‌ جهشی‌ و غیرجهشی‌ دوره ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز

حسین شکرکن؛ محمد رضا آهنکوب نژاد؛ منیجه شهنی ییلاق

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، صفحه 3-20

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16388

چکیده
  در تحقیق‌ حاضرتلاش‌ به‌ عمل‌ آمده‌ است‌ تا تفاوت‌ بین‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ جهشی‌ و غیرجهشی‌ دوره ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز به‌تفکیک‌ جنسیت‌ (پسر - دختر) و مدت‌ زمان‌ پس‌از جهش‌ (یکسال‌ - دوسال‌)معلوم‌ گردد. فرضیه‌ اصلی‌ تحقیق‌ این‌ بود که‌ از نظر عملکرد تحصیلی‌ تفاوت‌ معنی‌داری‌ بین‌ دانش‌آموزان‌ جهشی‌ ...  بیشتر

تحلیلی‌ بر مفهوم‌ "دانشگاه‌ اسلامی‌" بحثی‌ در فلسفه‌ آموزش‌ و پرورش‌ اسلامی‌

مسعود صفائی مقدم

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، صفحه 21-38

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16389

چکیده
  فلاسفه‌ تحلیلی‌ تنها کار، یا کار اصلی‌ فلسفه‌ را تحلیل‌ زبان‌ و مفاهیم‌ می‌دانند. ضمن‌ خودداری‌ از تحدید فعالیت‌ فلسفه‌ به‌ تحلیل‌ زبان‌، یکی‌ از وظایف‌ اساسی‌ فلسفه‌ را تحلیل‌ زبان‌ و مفاهیم‌ دانسته‌ و به‌ تبع‌ آن‌ از جمله‌ وظایف‌ فلاسفه‌ تعلیم‌ وتربیت‌ را تحلیل‌ مفاهیم‌ و نهادهای‌ تعلیمی‌ و تربیتی‌ می‌دانیم‌ ...  بیشتر

رابطه‌ برخی‌ عوامل‌ جمعیت‌ شناختی‌ با خشونت‌ مردان‌ نسبت‌ به‌ همسران‌ خود در شهرستان‌ اهواز

منیجه شینی ییلاق

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، صفحه 39-63

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16390

چکیده
  این‌ مقاله‌ در پی‌ یافتن‌ رابطه بین‌ برخی‌ عوامل‌ جمعیت‌ شناختی‌ و ابراز خشونت‌ مردها نسبت‌ به‌ همسران‌ خود می‌باشد و با استفاده‌ از جدیدترین‌ یافته‌ ها عوامل‌ مؤثر در بروز این‌ مشکل‌ اجتماعی‌ را مورد بررسی‌ قرار می‌دهد. در این‌ پژوهش‌ فرضیه‌ هایی‌ در زمینه ارتباط‌ عوامل‌ مختلف‌ (مانند سن‌، تحصیلات‌، درآمد ماهیانه‌، ...  بیشتر

بررسی‌ تأثیر تهدید به‌ تنبیه‌ شدید در مقایسه‌ با تهدید به‌ تنبیه‌ خفیف‌ در ایجاد نگرش‌ منفی‌ نسبت‌ به‌ تقلب‌ و اقدام‌ به‌ آن‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ سوم‌ راهنمایی‌ شهرستان‌ اهواز

عبدالزهرا نعامی؛ حسین شکرکن

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، صفحه 64-81

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16391

چکیده
  تحقیق‌ حاضر تأثیر تهدید به‌ تنبیه‌ خفیف‌ را در مقایسه‌ با تهدید به‌ تنبیه‌ شدید در ایجاد نگرش‌ منفی‌ نسبت‌ به‌ تقلب‌ و اقدام‌ به‌ آن‌ در درس‌ ریاضی‌ یک‌ نمونه‌ 288 نفری‌ از دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ سوم‌ راهنمایی‌ باوضعیتهای‌ اجتماعی‌ - اقتصادی‌ مرفه‌، نیمه‌مرفه‌ و غیرمرفه‌ در شهر اهواز مورد بررسی‌ قرار داده‌ است‌. ...  بیشتر

مقایسه عملکرد دانش آموز دختر و پسر 6 تا8 سال دبستانهای‌ بوشهر در آزمون‌ بندرگشتالت‌

غلام رضا رجبی

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، صفحه 82-104

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16392

چکیده
     هدف‌ پژوهش‌ حاضر مقایسه‌ عملکرد دانش‌آموزان‌ دختر و پسر 6 تا 8 ساله‌ دبستانهای‌ بوشهر در آزمون‌ بندرگشتالت‌ به‌ عنوان‌ یک‌ آزمون‌ رسشی‌ و رشدی‌ بوده‌ است‌. در این‌ مطالعه‌ 589 آزمودنی‌ (398 پسر و 191 دختر) در سنین‌ 6،7 و 8 پایه‌های‌ اول‌، دوم‌ و سوم‌ دبستانهای‌ پسرانه‌ و دخترانه‌ بوشهر به‌ صورت‌ تصادفی‌ برگزیده‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ نگرشهای‌ فرزندپروری‌ والدین‌ و جایگاه‌ مهار در دانش‌آموزان‌ مقطع‌ راهنمایی‌ شهرستان‌ دزفول‌

مسعود برومند نسب؛ حسین شکر کن؛ بهمن نجاریان

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، صفحه 105-126

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16393

چکیده
  جایگاه‌ مهار به‌ عنوان‌ خصیصه‌ای‌ شخصیتی‌ به‌ این‌ امراشاره‌ دارد که‌ هر فرد مجموعه‌ای‌ از باورها و انتظارات‌ دارد، مبنی‌ براینکه‌ افراد یا عواملی‌ هستند که‌ پاداشها و تنبیه‌هارا در زندگی‌ وی‌ در اختیار دارند . در این‌ خصوص‌، برخی‌ افراد جهت‌ گیری‌ درونی‌ دارند، و معتقدند که‌ تبحر، سخت‌ کوشی‌، احتیاط‌ و رفتار مسئولیت‌ ...  بیشتر

چگونه‌ استناد کنیم‌؟

عبد الحسین فرج پهلو( مترجم )

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، صفحه 127-141

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16394

چکیده
  هرچند در دستنامه انجمن‌ زبانهای‌ مدرن‌ و دستنامه‌های‌ سایر سبکها توضیحات‌ دقیق‌ بسیاری‌ در مورد "چگونگی‌"استناد کردن‌ وجود دارد، اما دستورالعمل‌ روشنی‌ برای‌ اینکه‌"چه‌ موقع‌" به‌ متنی‌ استناد کنیم‌ دیده‌ نمی‌شود. اکثر نشریات‌ دستورالعملهای‌ لازم‌ را برای‌ مؤلفین‌ تهیه‌ کرده‌اند،اما در مورد زمان‌ استناد کردن‌ ...  بیشتر