فارسی
آقایوسفی، علیرضا (1380). نقش عوامل شخصیتی بر راهبردهای مقابلهای و تأثیر روش مقابله درمانگری بر عوامل شخصیتی و افسردگی. رساله دکترا چاپ نشده، دانشگاه تربیت مدرس.
استادی، رضا (1375). بررسی رابطه باورهای غیرمنطقی و عزت نفس. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره و راهنمایی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
بیگدلی، ایمان؛ هاشمیان، کیانوش (1378). بررسی آزمایشگاهی تأثیر سبک اسناد در درماندگی آموخته شده. مجله پژوهشهای روانشناختی. شماره 8، 71-60.
حسینخانی، شهرام (1385). مقایسه راهبردهای مقابلهای در والدین کودکان استثنایی و والدین کودکان عادی، نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 62.
شاره، حسین؛ اصغرنژاد فرید، علی اصغر؛ یزدان دوست، رخساره؛ طباطبایی، محمود (1388). ارتباط مؤلفههای هوش هیجانی و خطر فرار از منزل در دختران نوجوان شهر مشهد. فصلنامه رفاه اجتماعی، سال پنجم، شماره 21، 243-225.
صفادل، لیلا (1380). بررسی تأثیر سبکهای اسنادی بر میزان تجربه استرس .پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره و راهنمایی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
فرزینراد، بنفشه؛ اصغرنژاد فرید، علیاصغر؛ یزداندوست، رخساره، حبیبی عسگرآباد، مجتبی (1389). مقایسه راهبردهای مقابلهای و سبکهای شخصیتی در دانشجویان افسرده 9 و غیرافسرده. مجله علوم رفتاری. دوره چهارم، شماره اول، 23-17.
نورعلی، زهره؛ عابدین، علیرضا (1389). مقایسه هوش هیجانی، سبک اسنادی و راهبرهای مقابلهای افراد موفق و ناموفق در کنکور سراسری سال 84-1383. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، سال هفتم، شماره 11، 124-109
هیلگارد، ارنست (1953). زمینه روانشناسی. ترجمه براهنی و همکاران (1375). تهران: انتشارات رشد.
لاتین
Aldwin, N. (2009). "A reexamination of the relationship between coping & mental health" Journal of Personality, 55, 101-125.
Anderson, C. A., & Arnoult, L. H. (1985).Attributional style and everyday problem in living: Depression, loneliness, and shyness. Social Cognition, 3, 16-35.
Biling, A. G., & Moose, R. H. (1984). Coping, stress, and social resources among adults with unibipolar depression. Journal of Personality and Social Psychology, 46, 877-891.
Campbell, J. (2003). Stress, appraisal, and coping. New York: Spinger.
Carver, C. S., Scheier, M. F., & Weintraub, J. K. (1989). Assesssing coping strategies. Journal of Personality and Social Psychology, 56, 267-283.
Davis, D. (2001). Attributios, understandability, and memory of their utterance. Journal of Experimental Social Psychology Bullient, 21, 109-124.
Ergene, T. (2003). Effective intervention on test anxiety. Sch Psycho Int. 12 (2), 313-28.
Folkman, S. (2008). Stress, appraisal, and coping. New York: Speinger.
Friedman, H. S., Tucker, J., Wingard, D. A. (2009). Psychological stress: The influence of family support on chronic Pain. Behaviour Reasearch, 39, 802-832.
Frost, R., Marten, P., & Rosenblate, R. (2003). Behavior Pattern, Stress and Disease. Journal of Counsulting and Clinical Psychology, 65, 1102-1117.
Goldfried, M., & Davison, G. C. (2008). Change: Principles of problem formation and problem resolution. NewYork: Norton.
Green, D. (2005). Attitude change and social skills tranning: Potential techniques. Stanford university press, Stanford, California.
Han, E., & Choi, N. (2006). Korean institutionalized adolescents' attribution and failure in interpersonal relations and perceived loneliness. Children and Youth Services Review, 28, 535-547.
Hartly, P. (2003). Attributional style in aggressive adolescent boys. Journal of Abnormal Psychology, 18, 75-89.
Harvey, J., & Wells, G. (1984). Attribution in the context of conflict in close relationship, New direction in attribution research. Hillsdale, Nj: Erlbaum.
Karademas, E. C., & Kalantzi, A. (2000). "The stress process, self-efficacy expectations, and psychological health". Journal of Personality & Individual Differences, 37, 1033-1043.
Lo, R. (2002). "A longitudinal study of perceived level of stress, coping and self-esteem of undergraduate nursing student. Journal of Advanced Nursing, 39 (2), 119-126.
Maddi, R. (2004). Coping style in hypertensive patient: Natureand consequence. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 57, 142-148.
Magaya, L., & Schreiber, J. B. (2005). Stress and coping strategies among Zimbabwean adolescents. British Journal of Educational Psychology, 75, 661-671.
Masten, A. S. (2009). Ordinary Magic: Lessons from research on resilience in human development. Education Canada, 49 (3), 28-32.
Muis, K. (2008). Epistemic profiles and self-regulated learning: Examining relations in the context problem solving. Con temporary Educational Psychology, 33, 203-241.
Murphy, C. E. (2002). "Coping strategies, family environment, & interpersonal fear: A Study of congruence between collegestudents & their parents". A thesis presented to the faculty of the college of art and sciences of Ohio University (109pp), November.
Nicholls, J. (1994). Achievement motivation: Conception of ability, subjective experience, task choice, and performance. Personality Review, 91, 328-346.
Piper, R. (2010). Coping strategies and relationship satisfaction in students. Journal of Personality, 53, 714-722.
Roy, A. (2008). Investing problemsolving, wishfulthinking coping, anexiety and depression prediction of coursework stress. Journal of Clinical Psychology, 41, 702-725.
Seligman, M. E. P. (1984). Helplessness: On depression, development, and death. Newyork: Freeman.
Weiner, B. (1985). Aattributional theory of achievement motivation and emotion. Psychological Review, 92, 548-573.
Wibe, T. (2006). Improving the academic performance of college freshmen: Attribution theory revisited. Journal of Personality and Social Psychology, 56, 342-363.