حسنی، جعفر و قائدنیای جهرمی، علی (1393). راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان در دختران فراری و بهنجار. نشریهعلمیپژوهشیدانشگاهعلومپزشکیالبرز، (1) 4، 48-41.
سامانی، سیامک و صادقی، لادن (1389). کفایت شاخصهای روانسنجی پرسشنامه تنظیمشناختی هیجان. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، (1) 1، 62-51.
سپهریان آذر، فیروزه؛ اسدی مجره، سامره؛ اسدنیا، سعید و فرنودی، لیدا (1393). رابطه سبکهای دلبستگی و راهبردهای مقابلهای با دشواریهای تنظیم هیجان در دوران نوجوانی. مجله پزشکی ارومیه، (10)22، 930-922.
صادقی، موحد؛ نریمانی، محمد و رجبی، سوران (1387). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای مقابلهای بر وضعیت سلامت روانی دانشجویان. مجلهعلمیپژوهشیدانشگاهعلومپزشکیاردبیل، (3)8، 269-261.
کاکاوند، علیرضا و پارسامنش، فریبا (1389). اثربخشی آموزش مهارتهای مقابلهای بر اضطراب دختران دبیرستانی. مجله علوم رفتاری، (5) 2، 145-133.
نوابینژاد، شکوه (1381). رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و نوجوانان و راههای پیشگیری و درمان نابهنجاریها. تهران: نشر انجمن اولیا و مربیان.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30 (2), 217-237.
Alloy, L. B., & Riskind, J. H. (2006). Cognitive vulnerability to emotional disorders. Routledge.
Chan, R. C. K. (2000). Stress and coping in spouses of persons with spinal cord injuries in Hong Kong. Clinical Rehabilitation, 14 (2), 137-144.
Frydenberg, E. (2008). Adolescent Coping: Advances in Theory, Research and Practice. New York: Routledge.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2002). Manual for the use of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Leiderdorp, the Netherlands: DATEC.
Gratz, K. L., & Roemer, L. (2004). Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation: Development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 26 (1), 41-54.
Greenberg, M. T. (2006). Promoting resilience in children and youth: Preventive interventions and their interface with neuroscience. Annals of the New York Academy of Sciences, 1094, 139–150.
Hasking, P. A. (2007). Reinforcement sensitivity, coping, and delinquent behavior in adolescents. Journal of Adolescence, 30 (5), 739-749.
Hollist, D. R., Hughes, L. A., & Schaible, L. M. (2009). Adolescent maltreatment, negative emotion, and delinquency: An assessment of general strain theory and family-based strain. Journal of Criminal Justice, 37 (4), 379-387.
Kim, H. S., Kim, H. S., & Samuels-Dennis, J. (2012). The influence of psychosomatic symptoms, physical and sexual abuse, and coping strategies on delinquent behavior among Korean adolescents. Archives of Psychiatric Mursing, 26 (2), 155-164.
Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1987). Transactional theory and research on emotions and coping. European Journal of Personality, 1 (3), 141-169.
Mason, W. A., January, S. A. A., Fleming, C.B., Thompson, R. W., Parra, G.R., Haggerty, K. P., & Sgnder, J. J. (2016). Parent training to reduce problem behaviors over the transition to high school: Tests of indirect effects through improved emotion regulation skills. Children and Youth Services Review, 61, 176-183.
Peach, H. D., & Gaultney, J. F. (2013). Sleep, impulse control, and sensation-seeking predict delinquent behavior in adolescents, emerging adults, and adults. Journal of Adolescent Health, 53 (2), 293-299.
Spruit, A., Schalkwijk, F., Van Vugt, E., & Stams, G. J. (2016). The relation between self-conscious emotions and delinquency: A meta-analysis. Aggression and Violent Behavior, 28, 12-20.