احمدوند، زهرا؛ حیدری نسب، لیلا و شعیری، محمدرضا (1392). وارسی روایی و اعتبار پرسشنامه پنجوجهی ذهن آگاهی در نمونههای غیربالینی ایرانی. مجله علوم رفتاری، دوره 7، شماره 3، ص 229-237.
امیدیان، مرتضی و علوی لنگرودی، کاظم (1387). بررسی مقدماتی اعتبار و پایایی ابزاری جدید برای اندازهگیری بهداشت روانی. دو فصلنامه روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، سال پانزدهم، دوره جدید، شماره 31، ص 48-39.
پیرخائفی، علیرضا (1391). ارتباط مؤلفههای فراشناختی خلاقیت با سلامت روان در دانشجویان. دو فصلنامه علمی - پژوهشی شناخت اجتماعی. سال اول، شماره 2، ص 112-101.
پورمحمدی، سمیه و باقری، فریبرز (1394). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر پردازش شناختی خودکار. مطالعات روانشناختی، دوره 11، شماره 3، ص 141-160.
پیوستهگر، مهرانگیز؛ دستجردی، الهام و دهشیری، غلامرضا (1389). رابطهی خلاقیت و بهزیستی ذهنی در دانشجویان. مجلهی علوم رفتاری، دوره 4، شماره 3، ص 213-207.
خسروانی، سولماز و گیلانی، بیژن (1386). خلاقیت و سلامت روانی. مجلهی روانشناسی و علوم تربیتی، شماره 37 (پیاپی 2)، ص 83.
عابدی، جمال (1372). خلاقیت و شیوهای نو در اندازهگیری آن. پژوهشهای روانشناختی، شماره 3، ص 46-54.
عنایتینوینفر، علی؛ حسنی، حسین و معروفی، یحیی (1394)، بررسی رابطه بین سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه. پژوهش در آموزش، جلد 1، شماره 5، ص 1-12.
فرحبخش، سعید؛ غلامرضایی، سیمین و نیکپی، ایرج (1386). بررسی بهداشت روانی دانشجویان در رابطه با عوامل تحصیلی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، شماره 33 و 34، ص 61-66.
کرمی، آزادالله و علیآبادی، خدیجه (1391). نقش خلاقیت در پیشبینی تفکر انتقادی و خلاقیت. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 2، شماره 2، ص 49-69.
گلستانه، سیدموسی؛ سلیمانی، لیلا و دهقانی، یوسف (1396). رابطه سرمایههای تحولی و پیشرفت تحصیلی: با نقش میانجی سرمایههای روانشناختی، مجله دست آوردهای روانشناختی، دوره 4، سال 24، شماره 1، ص 127-150.
محمودی، طیبه؛ بساکنژاد، سودابه و مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1395). اثربخشی آموزش مدیریت خشم با رویکرد روانشناسی مثبتنگر بر راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و نشخوار خشم در دانشجویان دختر، مجله دست آوردهای روانشناختی، دوره4، سال 23، شماره 2، ص 137-156.
میکائیلیمنیع، فرزانه (1389). بررسی وضعیت بهزیستی روانشناختی دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه ارومیه. افق دانش: فصلنامهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، دوره 6، شماره 45، ص 65.
نجاریان، بهمن و داودی، ایران (1380). ساخت و اعتبار یابی SCL-25 (فرم کوتاه (SCL-90-R. مجله روانشناسی، سال 5، شماره 2، ص 136-149.
نجات، سحرناز؛ منتظری، علی؛ هلاکویی نائینی، کورش؛ کاظم، محمد و مجدزاده، سیدرضا (1385). استانداردسازی پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت (WHOQOL-Brief): ترجمه و روانسنجی گونه ایرانی. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، دوره 4، شماره 4، ص12-1.
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم؛ ابوالقاسمی، عباس و احدی، بتول (1392). مقایسه اثربخشی آموزش پذیرش/تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال
ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، دوره 2، شماره 4، ص 154-176.
یوسفیان، فهیمه و اصغریپور، نگار (1392). مقایسه اثربخشی درمان شناختی گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی و درمان شناختی رفتاری بر عزتنفس دانشآموزان دختر. مجله اصول بهداشت روانی، سال 15 (3)، ص 205-215.
لاتین
Baer, R. A., Smith, G. T., Hopkins, J., Krietemeyer, J., & Toney, L. (2006). Using self-report Assessment methods: to explore facets of mindfulness. Assessment, 13 )1. 27-45.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological wellbeing. Journal of Personality andSocial Psychology, 84, 822- 848.
Davis, M. A. (2009). Understanding the relationship between mood and creativity: A meta-analysis. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 108, 25–38.
Eisenberg, D., Golberstein, E., & Hunt, J. B. (2009). Mental Health and Academic Success in college, The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, ISSN (Online), 1935-1682.
Huppert, F. A. (2009). Psychological well-being: Evidence regarding its causes and consequences. Applied Psychology: Health and Well‒Being, 1 (2), 137–164.
Langer, E. J. (2014).Mindfulness.Cambridge, MA: Da Capo Press.
Lebuda, I., Zabelina, D. L., & Karwowski, M. (2015). Mind full of ideas: A meta-analysis of the mindfulness creativity link. Personality and Individual Differences, 93, 22-26.
Marques, S. C., Pais-Ribeiro, J. L., & Lopez, S. J. (2011). The role of positive psychology constructs in predicting mental health and academic achievement in children and adolescents: A two-year longitudinal study. Journal of Happiness Studies, 12 (6), 1049–1062.
Neuser, N. J. (2010). Examining the factors of mindfulness: A confirmatory factor analysis of the Five Facet MindfulnessQuestionnaire (Doctoral dissertation, Pacific University). Retrieved from: http://commons. pacificu.edu/spp/128.
Preachers, K. J., & Hayes, A. F. (2008). Asymptotic and resampling strategies for assessing and comparing indirect effects in multiple mediator models. Behavior Research Methods, 40 (30), 879-891.
Rasulzadu, F., & Dachert, L. (2009). Organizational creativity and innovation in relation to psychological well-being and organizational factors. Creativity Research Journal, 21, 191-198.
Ryff, C. D., & Keyes C. L. (1995). The structure of psychological well being revisited. Journal of Personality and Social Psychology, 69, 719–727.
Seligman, M. E. P., Rashid, T., & Parks, A. C. (2006). Positive psychotherapy. American Psychologist, 61 (8), 774-788.
Seligman, M. E. P. (2012). Flourish: A visionary new understanding of happiness and well-being. New York, NY: Simon and Schuster.
Walach, H., Buchheld, N., Buttenmuller, V., Kleinknecht, N., & Schmidt, S. (2006). Measuring mindfulness-the Freiburg Mindfulness Inventory (FMI). Personality and Individual Differences, 40, 1543-1555.
Walsh, J., Baliant, M. G., Smolira, S. J. D. R., Fredericksen, L. K., & Madsen, S. (2009). Predicting individual differences in mindfulness: The role of trait anxiety, attachment anxiety and attentional control. Personality and Individual Differences, 46, 94- 99.