بشارت، محمدعلی؛ نادعلی، حسین؛ زبردست، عذرا و صالحی، مریم (1387). کمالگرایی و سبکهای مقابله با تنیدگی. روانشناسان ایرانی، 17، 17-7.
بهادری خرمشاهی، جعفر و باباییخیرالدین، جلیل (1391). رابطه سبکهای هویتی و کمالگرایی با احساس شادکامی در دانشجویان. مجله روانشناسی، (16)1، 50-37.
داوری، مژده؛ غلامعلی لواسانی، مسعود و اژهای، جواد (1391). رابطهی بین کمالگرایی و خودکارآمدی تحصیلی با اهداف پیشرفت دانشآموزان. مجله روانشناسی، 16(3)، 281-266.
حجازی، الهه و برجعلیلو، سمیه (1388). تفکر انتقادی، سبکهای هویت و تعهد هویت در نوجوانان: ارائه یک الگو علّی. روانشناسی معاصر، 4 (2)، 15-3.
شکری، امید؛ شهرآرای، مهرناز؛ دانشورپور، زهره و دستجردی، رضا (1386). تفاوتهای فردی در سبکهای هویت و عملکرد تحصیلی: نقش تعهد هویت و بهزیستی روانشناختی. پژوهش در سلامت روانشناختی، 1 (1)، 29-16.
شمس اسفندآباد، حسن؛ کاکاوند، علیرضا و ترابی، زهرا (1390). رابطه سبکهای دلبستگی و هویت با سلامت عمومی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پیش دانشگاهی شهر قزوین. اندیشههای نوین تربیتی، 7 (2)، 128-107.
قاسمی، وحید (1389). الگوسازی معادلات ساختاری در پژوهشهای علوم اجتماعی با کاربرد AMOS. تهران: جامعه شناسان.
قدمی، مجید (1393). بررسی رابطه کمالگرایی با اضطراب امتحان دانشآموزان. نوآوریهای آموزشی، 49 (13)، 151-136.
کشاورزی ارشدی، فرناز (1388). تأثیر سبک هویتی و هوش هیجانی در پیشبینی انگیزهی پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد. اندیشه و رفتار، 4 (13)، 56-43.
محمودزاده، رقیه و محمدخانی، شهرام (1395). نقش میانجی اضطراب و اجتناب شناختی در رابطه کمالگرایی منفی و اهمال کاری. مجله دست آوردهای روانشناختی، 23 (1)، 226-209.
مرادی، ندا؛ حاجی یخچالی، علیرضا و مروتی، ذکراله (1394). رابطه علّی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی روانشناختی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله دست آوردهای روانشناختی، 22 (1)، 94-73.
نادری نوبندگانی، زهرا؛ مهرآور مومنی، جاوید و حسینیان، سیمین (1393). ارائه یک الگو مفهومی جهت تبیین رابطه میان سبکهای هویتی، ویژگیهای شخصیتی نئو و کمالگرایی. روشها و مدلهای روانشناختی، 4 (16)، 99-85.
لاتین
Bentler, P. (1990). Comparative fit indices in structural models. Psychological Bullten, 107, 238-246.
Berzonsky, M. D. (1992). Identity style and coping strategies. Journal of Personality, 60, 771-788.
Berzonsky, M. D. (2003).Identity style and well-being:Does commitment matter? An InternationalJournal of Theory and Research, 3,131–142.
Berzonsky, M. D. (2004). Identity processing style, self-construction and personal epistemic assumption: A social-cognitive perspective. Journal of Development Psychological, 4, 303-375.
Berzonsky, M. D., Soenes, B., Luyckx, K., Smits, I., & Dennis, R. P. (2013). Development and Validation of the Revised Identity Style Inventory (ISI-5): Factor structure, reliability, and validity. Psychological Assessment, 25 (3), 893-904.
Besharat, M. A. (2009). Reliability and factor validity of Farsi version of The Positive and Negative Perfectionism Scale. Psychological Report, 105 (1), 99-110.
Browne, M. W., & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In K. A. Bollen & J. S. Long (Eds.), Testing structural equation models. Newsbury Park, CA: Sage: 136-162.
Burnam, A., Komarraju, M., Hamel, R., & Nadler, D. R. (2014). Do adaptive perfectionism and self-determined motivation reduce academic procrastination? Learning and Individual Differences, 36, 65-72.
Byrne, B. M. (2010). Structural equation modeling with EQS and EQS/Windows (2rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Egan, J. S., Piek, J. P., & Dyck, M. J. (2015). Positive and negative perfectionism and the big five personality factors. Behaviour Change, 32 (2), 104-113.
Fedewa, A. B., Burns, R. L., & Gomez, A. A. (2005). Positive and negative perfectionism and the shame/guilt distinction: adaptive and maladaptive characteristics. Personality and Individual Differences, 38, 1609–1619.
Haas, A. M., & Prapavessis, H. (2004). Assessing the factor structure and composition of the Positive and Negative Perfectionism Scale in sport. Personality and Individual Differences, 36, 1725-1740.
Matkabi, G., Sjadi, S. F., & Veisi, S. (2016). Emotional intelligence and identity style as risk factors for high-risk behavior in prisoners: The Mediating Role of Resiliency and Social Adjustment. Jentashapir Journal of Health Research, 7 (1), 1-7.
Öngen, D. E. (2011). The relationships among perfectionism, self-criticism, and identity styles in Turkish university students. Social and Behavioral Sciences, 30, 565-572.
Preacher, K. J., & Hayes, A. F. (2008). Asymptomatic and resampling strategies for assessing and comparing indirect effects in multiple mediator models. Behavior Research Methods, 40, 879-891.
Soliemanifar, O., Rezaei, Z., Rasuli, A. A., & Rasuli, M. (2015). The relationship between positive and negative perfectionism and depressive symptoms: The role of academic rumination. Jentashapir Journal of Health Research, 6 (6),21-26.
Terry-Short, L. A., Owens, R. G., Slade, P. D., & Dewey, M. E. (1995). Positive and negative perfectionism. Personality and Individual Differences, 18, 663-668.
Ullman, J. B. (2001). Structural equation modeling. In B. G. Tabachnick & L. S. Fidell (2001). Using Multivariate Statistics (4th ed). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon: 653-771.