ثامتی، ناهید (1375). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش حمایت اجتماعی و رابطه آن با فشارزاهای دانشجویی، عملکرد تحصیلی، تیپ الف، افسردگی و اضطراب در دانشجویان دانشگاه شهید چمران، پایان نامه کارشناس ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
شریعتمداری، علی (1377). روانشناسی تربیتی. تهران انتشارات امیرکبیر.
کلانتر، هرمز (1375). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش سرسختی روانشناختی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
کیامرثی، آذر (1376). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش سرسختی روانشناختی و بررسی رابطه آن با تیپ شخصیتی الف، کانون مهار، عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
مهرابیزاده هنرمند، مهناز، نجاریان، بهمن، بهارلو، رویا (1378). رابطه کمالگرایی و اضطراب اجتماعی، مجله روانشناسی، شماره 3.
میردریکوند (1372). بررسی احساس تنهایی با عملکرد تحصیلی، اضطراب، افسردگی و عزت نفس دانشآموزان پسر مدارس راهنمایی پلدختر. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
هرمزینژاد، معصومه (1380). رابطه ساده و چندگانه متغیرهای عزت نفس کمالگرایی و اضطراب اجتماعی با ابراز وجود دانشجویان دانشگاه شهید چمران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز
David, L., Vogel, Meifen. Wei (2005). Adult attachment and help-seeking intent: The mediating roles of psychological distress and perceived social support. Journal of Counseling Psychology, Jul. Vol 52, iss 3; pp 347-357.
Elizabeth, M. Bertera (2005). Mental health in U.S.: The role of positive social support and social negativity in personal relationships. Journal of Social and Personal Relationships, Vol, 22, iss. 1; pp 33-40.
Kobassa, S. C. (1979). Stressful life events personality and health. Journal of Personality and Social Psychology, 37, 1-9.
Kobassa, S.C., & Puccetti, M.E. (1983). Personality and social resources in stress resistance. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 839- 850.
Lee, E.N. (1991). The relationship between hardiness and psychological adjustment of persons with colostomies, Kanho Hakhoe-Chi, 21 218-229.
Meddis, R. (1990). The effectiveness of hardiness training. c’onsultiong Psychology Journa4 50, 78-86.
Melissa, K. Holt, Dorothy, L. Espelage (2005). Social support as a moderator between dating violence victimization and depression! anxiety among African Americans and Caucasians. School Psychology Review, Vol. 34, Iss. 3; pp 309-329.
Michael Frese (1999). Social support as a moderator of the relationship between work stressors and psychological dysfunctioning; A longitudinal study with objective measures. Journal Occupational Health Psychology, July. Vol. 4, Iss 3; pp 179-185.
Ofra Mayseless (2004). Home leaving to military service: Attachment concerns, transfer of attachment functions from parents to peers, and adjustment. Journal of Adolescent Research, Sep. Vol 19. ISS 5; pp 533-543.
Robert, J. Calsyn, Joel. P. Winter, Gary. K. Burger (2005). The relationship between social anxiety and social support in adolesents: A test of competing causal models. Adolescence. Roslyn Heights. Spring. Vol 4, Iss 157, pp 103-114.
Ruth, H. Striegel-Moore, Lisa. R. Silberstein, Judith, Rodin (1993). The social self in bulimia nervosa; Public self- consciousnees, social anxiety, and perceived fraudulence. Journal of Abnormal Psychology. May, Vol. 102, pp
297-318.
Surrano, G., & Rodriguez, D. (1993). Individual characteristics of successful negotiators. Boletin-De-Psicologia-Spain, Vol 40, 53-65.
Tracie, J. Rogers, Brandon, L. Alderman, Daniel, M. Laders (2003). Effects of life-event stress and hadiness on peripheral vision in a real-life stress situation. Behavioral Medicine, Washington: Spring. Vol 29, Iss. 1; pp 21-27.
Wendy, J., Cox. B.Sc. & Justin Kenardy (1993). Performance anxiety, social phobia, and setting effectstrumental music students. Journal of Anxiety Disorders, Vol 7, Issue 1, January- February, pp 49-60.
Wesla, L. Fletcher, Robert, 0. Hansson (1991). Assessing the social components of retirement anxiety. Psychology and aging. March. Vol. 6, Iss 1; p 76.