منابع
فارسی
پاکدامن، مجید، فرزاد، ولی الله، سرمد، زهره، و خانزاده، علی (1386الف). کمکطلبی دانشآموزان در جریان حل مسئله ریاضی: تأثیر رجحانهای هدفی و شرایط هدفی. فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 2، 8، 69-39.
پاکدامن، مجید، فرزاد، ولی الله، سرمد، زهره، و خانزاده، علی (1386ب). نقش کمکطلبی در عملکرد حل مسئله ریاضی: یک رفتار وابستگی یا یک راهبرد یادگیری؟. فصلنامه تعلیم و تربیت، 95، 137-119.
حسینی، فریده السادات، و خیر، محمد (1388). پیشبینی تعلل ورزی رفتاری و تصمیمگیری با توجه به باورهای فراشناختی در دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 15، 3، 265-273.
حسینی، فریده السادات، و لطیفیان، مرتضی (1388). پنج عامل بزرگ شخصیت و نیاز به شناخت. فصلنامه روانشناسان ایرانی، 6، 21، 68-61.
جوکار، بهرام، و دلاورپور، محمد آقا. (1386). رابطه تعللورزی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی، 3، 3 و 4، 80-61.
دیره، عزت، و بنیجمال، شکوه سادات (1388). بررسی سهم عوامل انگیزشی بر استفاده از راهبرهای شناختی و فراشناختی در فرایند یادگیری. مطالعات روانشناختی، 5، 3.
رضایی، اکبر، پاشایی، لیلا. (1389). رابطه بین باورهای شناختی و نگرش به رفتارهای کمکطلبی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. علوم تربیتی، 9، 126-109.
شکری، امید، کدیور، پروین، و دانشورپور، زهره (1386). تفاوتهای جنسیتی در بهزیستی ذهنی: نقش ویژگیهای شخصیت. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 13، 3، 289-280.
فتحی آشتیانی، علی (1388). آزمونهای روانشناختی: ارزیابی شخصیت و سلامت روان. تهران: بعثت. صص 49-50.
لاتین
Arceneaux, K., & Vander Wielen, R. J. (2013). The effect of need for cognition and need for affect on partisan evaluations. Political Psychology, 34 (1), 23-42.
Butler, R., & Shibaz, L. (2008). Achievement goals for teaching as predictors of students’ perceptions of instructional practices and students’ help seeking and cheating. Learning and Instruction, 18, 453-467.
Coskun, A. (2010). The effect of meta cognitive strategy training on the listening performance of beginner students. Novitas- ROYAL (Research on Youth and Language), 4 (1), 35-50.
Eccles, J. S., & Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, value, and goals. Annual Review of Psychology, 53, 109-132.
Grau, J., & Minguillon, J. (2013). When procrastination leads to dropping out: analyzing student at risk. ELC Research Paper Series, 6, 63-74.
Greene, J., Moos, D. C., Azevedo, R., & Winters, F. I. (2008). Exploring differences between gifted and grade-level students use of self-regulatory learning processes with hypermedia. Computers & Education, 50, 1069- 1083.
Komarraju, M., Karau, S. J., & Schmeck, R. R. (2009). Role of the big five personality traits in predicting college students academic motivation and achievement. Learning and individual Differences, 19, 47-59.
Liem, A. D., Lau, S., & Nie. (2008). The role of self- efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Contemporary Educational Psychology, 33, 486- 512.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2003). The role of self efficacy beliefs in student engagement and learning in the classroom. Reading and Writing Quarterly, 19 (2), 119- 137.
Metcalfe, J., & Shimamura, A. P. (1994). Meta cognition: knowing about knowing. Cambridge, MA: MIT Press.
Mihlon, M. A. (2010). The role of self- theories of intelligence and self- efficacy in adaptive help seeking by college students. The City University of New York.
Newman, R. (2002). How self-regulated learners cop with academic difficulty: The role of adaptive help seeking. Theory into Practice, 41 (2), 132- 138.
Newman, R. (2010). Encourage students to seek academic help: The role of the educational therapist. The Educational Therapist, 31 (2), 8-10.
Parakachat, N., Gubbins, P. O., Ragland, D., Norman, S. E., Flowers, S. K., Stowe, C. D., Dehart, R. M., Pace, A., & Hastings, J. K. (2013). Academic help- seeking behavior among student pharmacists. American Journal of Pharmaceutical Education, 12, 77 (1): 7.
Pressley, M. (1982). Elaboration and memory development, Child Development, 53, 296-309.
Roll, I., Aleven, V., Maclaren, B. M., & Koedinger, K. R. (2011). Improving students help-seeking skills using meta cognitive feedback in an intelligent tutoring system. Learning and Instruction, 21, 267-280.
Roussel, P., Elliot, A. J., & Feltman, R. (2011). The influence of achievement goals and social goals on help-seeking from peers in an academic context. Learning and Instruction, 21, 394-402.
Villavicencio, F. T. (2011). Influence of self- efficacy and help- seeking on task value and academic achievement. Philippine Journal of psychology, 44, 2.
Williams, J. D., & Takaku. S. (2011). Help seeking, self- efficacy, and writing performance among college students. Journal of Writing Research, 3 (1), 1-18
Zusho, A., & Barnett, P. A. (2011). Personal and contextual determinants of ethnically diverse female high school students’ patterns of academic help seeking and help avoidance in English and mathematics. Contemporary Educational Psychology 36, 152–164.