ادراک‌ دانش‌آموزان‌ از محیط‌ روانشناختی‌ کلاس‌ و رابطه آن‌ با پیشرفت‌ تحصیلی‌، انگیزش‌ درونی‌ و اضطراب‌ آنان‌

داود حسینی نسب؛ فرزانه میکائیلی‌ منیع

دوره 5، شماره 2 ، دی 1377، ، صفحه 55-72

https://doi.org/10.22055/psy.1998.16435

چکیده
  هدف‌ این‌ پژوهش‌ بررسی‌ رابطه ادراک‌ دانش‌آموزان‌ از محیط‌ کلاس‌ با پیشرفت‌ تحصیلی‌، اضطراب‌ و انگیزش‌ درونی‌ آنها بود. به‌ منظور بررسی‌ این‌ موضوع‌ 5 فرضیه‌ طرح‌ و 12 کلاس‌ دخترانه‌ و 12 کلاس‌ پسرانه‌ از پایه‌ سوم‌ مقطع‌ متوسطه‌ به‌ عنوان‌ نمونه پژوهش‌ انتخاب‌ گردید (612N=). نمونه‌ پژوهش‌ به‌ گونه‌ای‌ انتخاب‌ شد ...  بیشتر