دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه‌ متغیرهای‌ کمال‌گرایی‌،اضطراب‌ صفت‌ - حالت‌ و افسردگی‌ با سردرد میگرن‌ در دانشجویان‌

افسانه‌ شیرزادی؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ جمال‌ حقیقی

دوره 9، شماره 2 ، دی 1381، ، صفحه 109-126

https://doi.org/10.22055/psy.2002.16483

چکیده
     پژوهش‌ حاضر به‌ منظور بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه‌ کمال‌گرایی‌، اضطراب‌ و افسردگی‌ با سردرد میگرن‌ در دانشجویان‌ دختر و پسر دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌ اهواز انجام‌ شده‌ است‌. در این‌ تحقیق‌ کمال‌گرایی‌، افسردگی‌ و اضطراب‌ صفت‌ - حالت‌، متغیرهای‌ پیش‌بین‌ و سردرد میگرن‌ متغیر ملاک‌ می‌باشند. نمونه‌ مورد ...  بیشتر

تأثیر مشاوره‌ بر کاهش‌ افسردگی‌ و ناامیدی‌ نوجوانان‌ لوسمیک‌ افسرده‌ در بیمارستان‌ شفای‌ داشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اهواز

منیجه‌ شهنی‌ییلاق؛ شرافت‌ اکابریان

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1380، ، صفحه 115-126

https://doi.org/10.22055/psy.2001.16469

چکیده
     در این‌ پژوهش‌ تأثیر مشاوره‌ بر کاهش‌ افسردگی‌ و ناامیدی‌ نوجوانان‌ لوسمیک‌ افسرده‌ در بیمارستان‌ شفای‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اهواز بررسی‌ شده‌ است‌. بدین‌ منظور 100 نفر دختر و پسر بیمار (20-11 ساله‌) مورد بررسی‌ قرار گرفتند که‌ از این‌ تعداد 26 نفر افسرده‌ تشخیص‌ داده‌ شدند. نوجوانان‌ لوسمیک‌ افسرده‌ به‌ طور تصادفی‌ ...  بیشتر

ساخت‌ و اعتباریابی‌ مقیاسی‌ برای‌ سنجش‌ پرخاشگری‌

شهین‌ زاهدی‌فر؛ بهمن‌ نجاریان؛ حسین‌ شکرکن

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1379، ، صفحه 73-102

https://doi.org/10.22055/psy.1999.16450

چکیده
  اهداف‌ این‌ پژوهش‌ ساخت‌ و اعتباریابی‌ پرسشنامه‌ای‌ برای‌ سنجش‌ پرخاشگری‌ متناسب‌ با ویژگیهای‌ فرهنگی‌- اجتماعی‌ جامعه‌ بوده‌ و سپس‌ بررسی‌ 4 فرضیه‌ اصلی‌ زیر بوده‌ است‌: 1. بین‌ نمره‌های‌ پرخاشگری‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز و نمره‌های‌ افسردگی‌ این‌ دانشجویان‌ همبستگی‌ مثبت‌ وجود دارد. 2. بین‌ نمره‌های‌ ...  بیشتر