دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
روان‌شناسی بالینی
اثربخشی درمان (ACT) بر اضطراب بدنی- اجتماعی، رفتارهای تکانشی و خودتنظیمی هیجانی افراد مبتلا به چاقی

نورا شهمیری؛ جوانشیر اسدی؛ لیلا سادات عزیزی ضیابری؛ حسن عبداله زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 اسفند 1402

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46090.3216

چکیده
  ژوهش حاضر با هدف بررسی‌ اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر اضطراب بدنی- اجتماعی، رفتارهای تکانشی و خودتنظیمی هیجانی افراد مبتلا به چاقی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش کلیه زنان مبتلا به چاقی ساکن شهر تهران در سال 1401 بود. روش پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون و پیگیری (یک ماهه) با گروه کنترل و گمارش تصادفی آزمودنی‌ها ...  بیشتر

روان‌شناسی خانواده‌
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان راه حل محور بر انسجام درونی و خودکنترلی در زنان دارای تعارض زناشویی

مریم مشتاقی؛ محمدجواد اصغری ابراهیم آباد؛ محمدرضا صفاریان طوسی؛ حمید نجات

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 شهریور 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46770.3256

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مقایسه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان راه‌حل محور بر خودکنترلی و انسجام درونی زنان دارای تعارضات زناشویی بود. روش پژوهش، نیمه آزمایشی و در قالب طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون-پیگیری با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی زنان دارای تعارض زناشویی مراجعه‌ کننده به کلینیک روان پلاس شهر مشهد در سال 1402 ...  بیشتر

روان‌شناسی بالینی
مقایسه تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، شفقت درمانی و درمان شناختی رفتاری بر ذهن آگاهی و نظم جویی هیجان دانش آموزان دارای اضطراب اجتماعی

مهران شهرویی؛ سید عبدالمجید بحرینیان؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند؛ قاسم آهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 آذر 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2024.46389.3233

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مقایسه تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، شفقت درمانی و درمان شناختی رفتاری بر ذهن آگاهی و نظم جویی هیجان دانش آموزان دارای اضطراب اجتماعی بود. طرح پژوهش حاضر، از نوع پیش‌آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل و جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دارای اضطراب اجتماعی دوره اول دبیرستان 13- 16 سال شهر اهواز که در ...  بیشتر

روان‌درمان‌گری
مقایسه اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و سپاس‌گزاری مبتنی بر بدن بر نارضایتی از بدن و پریشانی روان‌شناختی نوجوانان دختر دارای نارضایتی از بدن

اسماعیل سلیمانی؛ مرضیه امیری منش؛ علی عیسی زادگان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 بهمن 1403

https://doi.org/10.22055/psy.2025.47922.3305

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان (TPT)، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) و سپاس‌گزاری مبتنی بر بدن (BFGM) بر نارضایتی از بدن و پریشانی روان‌شناختی نوجوانان دختر دارای نارضایتی از بدن بود. روش پژوهش، نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری این پژوهش را دختران نوجوان دارای نارضایتی ...  بیشتر

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر ادراک خودکارآمدی و رفتارهای خودمراقبتی افراد مبتلا به بیماری عروق کرونری قلب

مریم ستایش؛ محمد حاتمی؛ حسن احدی

دوره 31، شماره 1 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 273-296

https://doi.org/10.22055/psy.2022.42169.2923

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر ادراک خودکارآمدی و رفتارهای خودمراقبتی افراد مبتلا به بیماری عروق کرونری قلب انجام شد. پژوهش حاضر کمی از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه و دوره پیگیری دوماهه بود. جامعه آماری، شامل بیماران مبتلا به عروق کرونری قلب مراجعه کننده به مرکز قلب بیمارستان ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر باور تحصیلی، تنظیم هیجانی و سازگاری تحصیلی

امین عزیزی؛ عبدالحسن فرهنگی؛ رضا حسین پور

دوره 30، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 261-284

https://doi.org/10.22055/psy.2022.40739.2844

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) و درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBSR) بر باور تحصیلی، تنظیم هیجانی و سازگاری تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهر ایلام بود. پژوهش حاضر از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر میزان افسردگی و دردهای مزمن در زنان مورد همسرآزاری

سید مجتبی عقیلی؛ نرگس خاتون اربابی

دوره 30، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 355-374

https://doi.org/10.22055/psy.2022.39028.2754

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و شناخت­درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر میزان افسردگی و دردهای مزمن در زنان مورد همسرآزاری شهرستان گرگان بود. این پژوهش نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه بود. حجم نمونه شامل 30 نفر بود که به روش نمونه‌گیری هدفمند، انتخاب شدند و از این تعداد، 10 نفر به گروه ...  بیشتر

تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب‌اجتماعی و تصور بدنی در زنان مبتلا به چاقی

سعید آریاپوران؛ شیما عباسی؛ جواد کریمی

دوره 26، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 137-158

https://doi.org/10.22055/psy.2019.26448.2125

چکیده
  زنان مبتلا به چاقی در معرض مشکلات روانشناختی زیادی قرار دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب‌اجتماعی و تصویر بدنی زنان مبتلا به چاقی بود. این پژوهش به روش ‌نیمه‌آزمایشی (پیش‌آزمون-پس-آزمون با گروه گواه) بود. دراین پژوهش، همه زنان مبتلا به چاقی ( 106 زن) به صورت سر‌شماری مورد ارزیابی روانشناختی قرار ...  بیشتر