روان‌شناسی بالینی
نقش خودشیفتگی خودبزرگ بین و خودشیفتگی آسیب پذیر در پیش بینی راهبردهای خودابرازگری در دانشجویان

منا محمدی؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند؛ ایران داودی؛ سعید افروز پور؛ مهدی سلیمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 آبان 1402

https://doi.org/10.22055/psy.2023.40071.2794

چکیده
  چکیدهشواهد موجود حاکی از وجود دو نوع خودشیفتگی به شکل خودبزرگ‌بین و آسیب پذیر است. هدف مطالعه‌ی حاضر پیش‌بینی راهبردهای خودابرازگری دفاعی و اظهاروجودی بر اساس خودشیفتگی خودبزرگ‌بین و آسیب‌پذیر بود. نمونه پژوهش حاضر شامل222 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بود که به روش تصادفی طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مهارت‌های همدلی بر خودشیفتگی و زورگویی دانش‌آموزان زورگو

فاطمه امینیان دهکردی؛ خسرو رمضانی؛ علیرضا ماردپور

دوره 28، شماره 2 ، مهر 1400، ، صفحه 67-92

https://doi.org/10.22055/psy.2021.34832.2595

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های همدلی بر خودشیفتگی و زورگویی دانش‌آموزان زورگو انجام شد. این پژوهش، به روش نیمه‌آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه گواه انجام گرفت. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان زورگو مشغول به تحصیل در دوره اول متوسطه در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری در نیمسال دوم تحصیلی 98-1397 ...  بیشتر

رابطه صفات تیره شخصیت و خودافشاگری اینترنتی در دانشجویان

اصغر پوراسمعلی؛ مهری مولایی؛ جابر علیزاده گورادل؛ جواد هاشمی

دوره 23، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 157-172

https://doi.org/10.22055/psy.2017.12585

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سه صفت تیره شخصیتی با خودافشاگری اینترنتی در دانشجویان می­باشد. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه محقق اردبیلی می‌باشد که از بین آن‌ها 375 نفر (175 دختر و 200 پسر) به روش نمونه‌گیری تصادفی- طبقه‌ای نسبتی، انتخاب و به پرسش­نامه خودافشاگری اینترنتی (نگرش‌ها و ایده‌ها، علایق و سلایق، ...  بیشتر