نقش‌ باورهای‌ خودکارآمدی‌، خودگردانی‌ و هوش‌ در پیشرفت‌ درسی‌ دانش‌آموزان‌ دبیرستانی‌

پروین‌ کدیور

دوره 10، 1-2 ، دی 1382، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.22055/psy.2003.17664

چکیده
     پژوهش‌ حاضر با هدف‌ بررسی‌ نقش‌ باورهای‌ خودکارآمدی‌، خودگردانی‌ و هوش‌ در پیشرفت‌ درسی‌ دانش‌آموزان‌ انجام‌ شده‌ است‌. نمونه‌ای‌ مشتمل‌ بر 60 کلاس‌ از دانش‌آموزان‌ دختر و پسر از میان‌ کلاسهای‌ پایه‌ اول‌ دبیرستانهای‌ تهران‌ به‌ شیوه نمونه‌گیری‌ تصادفی‌ خوشه‌ای‌ چندمرحله‌ای‌ انتخاب‌ شد تا در این‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ نگرش‌ نسبت‌ به‌ شیوه‌های‌ فرزندپروری‌ و مکان‌ کنترل‌ با پیشرفت‌ تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر پایه‌ چهارم‌ ابتدایی‌

حجت‌ اله‌ مهرافروز؛ مهرناز شهرآرای‌

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، ، صفحه 131-148

https://doi.org/10.22055/psy.2002.16476

چکیده
  این‌ پژوهش‌ به‌ بررسی‌ رابطه‌ بین‌ نگرش‌ نسبت‌ به‌ شیوه‌های‌ فرزندپروری‌ مادر (اقتدار منطقی‌، استبدادی‌، آزادگذاری‌) و مکان‌ کنترل‌ با پیشرفت‌ تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر پایه‌ چهارم‌ ابتدایی‌ می‌پردازد. بدین‌ منظور 398 نفر از دانش‌آموزان‌ پسر پایه‌ چهارم‌ ابتدایی‌ و مادران‌ با سواد آنها در منطقه‌ 17 آموزش‌ و پرورش‌ ...  بیشتر