بررسی‌ تأثیر آموزش‌ گروهی‌ مهارتهای‌ اجتماعی‌ در سازگاری‌ فردی‌- اجتماعی‌ نوجوانان‌ بزهکار در شهرستان‌ گنبد کاووس‌

یوسفعلی‌ عطاری؛ منیجه شهنی‌ییلاق؛ عاشورمحمد کوچکی‌؛ کیومرث‌ بشلیده

دوره 12، شماره 3 ، آذر 1384، ، صفحه 25-46

https://doi.org/10.22055/psy.2005.16354

چکیده
     پژوهش‌ حاضر از جمله‌ پژوهشهای‌ آزمایشی‌ میدانی‌ با طرح‌ پیش‌ آزمون‌- پس‌ آزمون‌ با گروه‌ گواه‌ است‌ که‌ به‌ منظور بررسی‌ تأثیر آموزش‌ گروهی‌ مهارتهای‌ اجتماعی‌ در سازگاری‌ فردی‌- اجتماعی‌ نوجوانان‌ بزهکار در بند 3 ندامتگاه‌ شهرستان‌ گنبد کاووس‌ انجام‌ شده‌ است‌. 40 نفر نوجوان‌ زیر 18 سال‌ به‌ صورت‌ تصادفی‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ علی‌ جنسیت‌، عملکرد قبلی‌ ریاضی‌، منابع‌ خودکارآمدی‌ ادراک‌ شده‌ ریاضی‌، هدف‌گذاری‌، باورهای‌ خودکارآمدی‌ ریاضی‌ و سبکهای‌ اسنادی‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضی‌ در دانش‌آموزان‌ سال‌ دوم‌ دبیرستانهای‌ شهر اهواز

غلامرضا رجبی؛ منیجه شهنی‌ییلاق؛ حسین‌ شکرکن؛ جمال‌ حقیقی

دوره 12، شماره 3 ، آذر 1384، ، صفحه 101-136

https://doi.org/10.22055/psy.2005.16357

چکیده
  هدف‌ این‌ تحقیق‌ بررسی‌ رابطه‌ علی‌ جنسیت‌، عملکرد قبلی‌ ریاضی‌، منابع‌ خودکارآمدی‌ ادراک‌ شده‌ ریاضی‌، هدف‌گذاری‌، باورهای‌ خودکارآمدی‌ ریاضی‌ و سبکهای‌ اسنادی‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضی‌ در دانش‌آموزان‌ سال‌ دوم‌ دبیرستانهای‌ شهر اهواز بود. 390 دانش‌آموز (192 پسر و 198 دختر) کلاسهای‌ دوم‌ دبیرستان‌ رشته‌های‌ ریاضی‌- ...  بیشتر

رابطه علی‌ بین‌ نگرشهای‌ مذهبی‌، خوشبینی‌، سلامت‌ روانی و سلامت‌ جسمانی‌ در دانشجویان‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز

منیجه شهنی‌ییلاق؛ احمد موحد؛ حسین‌ شکرکن‌

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1383، ، صفحه 19-34

https://doi.org/10.22055/psy.2004.16362

چکیده
  هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌، بررسی‌ برازش‌ مدل‌ رابطه‌ بین‌ چهار متغیر نگرشهای‌ مذهبی‌، خوشبینی‌، سلامت‌ روانی‌ و سلامت‌ جسمانی‌ بود. نمونه تحقیق‌ مشتمل‌ بر 396 نفر دانشجوی‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز که‌ در سال‌ تحصیلی‌ 81-80 به‌ تحصیل‌ اشتغال‌ داشتند، می‌باشد. در این‌ تحقیق‌ از چهار پرسشنامه دینداری‌ آرین‌، پرسشنامه‌ ...  بیشتر