کمال‌گرایی مثبت و منفی و عملکرد تحصیلی: اثرات واسطه‌ای سبک هویت و تعهد هویت

سمانه غلامی؛ مجید غفاری

دوره 24، شماره 2 ، دی 1396، ، صفحه 117-136

https://doi.org/10.22055/psy.2018.18271.1568

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه‌ای سبک هویت و تعهد هویت در رابطه کمال‌گرایی مثبت و منفی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بود. تعداد دویست و هفتاد و سه نفر دانش‌آموز (135 نفر دختر و 138 نفر پسر) بدون دریافت هزینه در دامنه سنی 14 تا 18 سال (01/1 ± 77/15 سال) با روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای از دبیرستان های مختلف شهرستان آمل انتخاب شدند. ابزار ...  بیشتر

نقش میانجی اضطراب و اجتناب شناختی در رابطه بین کمال‌گرایی منفی و اهمال‌کاری

رقیه محمودزاده؛ شهرام محمدخانی

دوره 23، شماره 1 ، تیر 1395، ، صفحه 73-94

https://doi.org/10.22055/psy.2016.12358

چکیده
  کمال‌گرایی به عنوان یک ویژگی شخصیتیپایدار جنبه‌هایمختلف زندگی انسان را به‌طور پیچیده‌ای تحت تأثیر قرار می‌دهد. مطالعات مختلف نشان می‌دهد افراد کمال‌گرا برای کاهش اضطراب خود دچاراهمال‌کاریمی‌شوند.هدف از مطالعه حاضر بررسی نقش واسطه‌ای اجتناب شناختی و اضطراب به عنوان مؤلفه‌های شناختی در رابطه بین کمال‌گرایی و اهمال‌کاری ...  بیشتر

مقایسه کمال‌گرایی، الکسی تایمی و سلامت روان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر با افراد سالم

ایران داودی؛ مرضیه فتاحی نیا؛ یداله زرگر

دوره 17، شماره 2 ، دی 1389، ، صفحه 213-234

چکیده
  هدف این پژوهش مقایسه کمال‌گرایی، الکسی تایمی و سلامت‌روان در بین بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) و افراد سالم مراجعه کننده به مطب‌های گوارش شهر اهواز است که در تابستان و پاییز 1388 اجرا شد. نمونه‌ی پژوهش حاضر 144 نفر، شامل 72 بیمار مبتلا به IBS و 72 فرد سالمی بود که به عنوان همراه بیمار در مطب حضور داشتند و با تکمیل فرمAPS ،  TAS-20و ...  بیشتر