دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
تعداد مقالات: 6
مقایسه دانشآموزان دختر و پسر گروههای سنّی 5/7 و 5/10 ساله دبستانهای زاهدان از لحاظ نگهداری ذهنی عدد، توده، طول و حجم
دوره 5، شماره 1 ، تیر 1377، صفحه 1-18
چکیده
ساله و 60 دانشآموز دختر و پسر 5/10 ساله که پژوهش حاضر برای پاسخگویی به چند پرسش در زمینه نگهداری ذهنی عدد، توده، طول و حجم بر روی دانشآموزان دختر و پسر دبستانهای شهرستان زاهدان به مرحله اجرا درآمده است. پرسشهای تحقیق عبارتند از (1) آیا توانایی نگهداری ذهنی عدد، توده، طول و حجم همراه ... بیشترمقایسه انتشارات علمی کشورهای در حال رشد در سطح بین المللی
دوره 5، شماره 1 ، تیر 1377، صفحه 19-30
چکیده
در این مقاله سعی شده است تا انتشارات علمی کشورهای در حال رشد که در نمایه استنادی علوم سالهای 1989-1985 نمایه شدهاند، با استفاده از تحلیل استنادی کشور به کشور با هم مقایسه شوند. کشورهای حائز رتبههای اول تا پنجم در رشتههای علمی معرفی و براساس جمعیت و درآمد سرانه ناخالص ملی ... بیشترمقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دبیری دانشگاه شهید چمران در آزمونهای چند-گزینهای و صحیح - غلط در درس سنجش و اندازهگیری با کنترل غیبتهای آنها
دوره 5، شماره 1 ، تیر 1377، صفحه 31-56
چکیده
امروزه آموزگاران، دبیران، و اساتید دانشگاه از یک روش واحد برای اندازهگیری آموختههای فراگیران خود استفاده نمیکنند. برخی سؤالات آزمون انشایی را بر سؤالات آزمونهای عینی بویژه سؤالات چهارگزینهای و یا صحیح - غلط ترجیح میدهند. با این که سؤالات چهارگزینهای از شهرت بسیاری برخوردارند، ... بیشتربررسی رابطه دو زبانگی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه اول ابتدایی مدارس ناحیه یک اهواز با کنترل برخی متغیرهای شخصی، خانوادگی و آموزشگاهی
دوره 5، شماره 1 ، تیر 1377، صفحه 57-70
چکیده
در این تحقیق برای بررسی رابطه دو زبانگی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان اقدام به کنترل برخی متغیرهای مربوط به دانشآموز، خانواده، مدرسه و معلم شده است. دراین بررسی 200 دانشآموز پایه اول (نیمی فارسی زبان و نیمی عرب زبان ) از ناحیه یک اهواز بهطور تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. ... بیشترخلاقیت: جنبههای شناختی، شخصی، تحولی، و اجتماعی
دوره 5، شماره 1 ، تیر 1377، صفحه 71-94
چکیده
با اینکه روانشناسان بسیاری به پدیده خلاقیت ابراز علاقه کردهاند، پژوهش روانشناختی در خصوص آن به سرعت گسترش نیافت، تا اینکه ج.پی. گیلفورد[1] در خطابه خود به هنگام احراز ریاست انجمن روانشناسی آمریکا در سال 1950، اعلام کرد که این موضوع سزاوار توجه خیلی بیشتری از آن چیزی است که دریافت ... بیشترمعیار فلش و سطح خوانائی مطالب کتاب "انگلیسی برای دانشجویان رشته کتابداری و اطلاعرسانی"
دوره 5، شماره 1 ، تیر 1377، صفحه 97-110