دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
تعداد مقالات: 7
بررسی رابطه سن و جنسیت با مفهوم نگهداری ذهنی در دانش آموزان 6/5 ، 8/5 و 10/5 ساله
دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، صفحه 3-22
چکیده
برای بررسی رابطه سن و جنسیت با مفاهیم نگهداری ذهنی عدد، توده و حجم، چند فرضیه تدوین گردید. فرضیه های اصلی تحقیق عبارت از این بودند که (۱) همراه با بالا رفتن سن، بر توانایی نگهداری ذهنی افزوده میشود. (۲) از لحاظ فرآیند رشد، در کودکان ابتدا نگهداری ذهنی عدد آشکار می شود و پس از آن به ترتیب نگهداری های ذهنی توده و حجم. و (۳) بین عملکرد پسران ... بیشتربررسی رابطه متغیرهای پیش از اسارت ، حین اسارت و پس از اسارت با شدت علائم PTSD در دو نمونه از آزادگان شهر اهواز
دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، صفحه 23-45
چکیده
به منظور بررسی رابطه متغیرهای پیش از اسارت، حین اسارت و پس از اسارت با شدت علائم PTSD دو تحقیق روی دو نمونه تصادفی از آزادگان شهر اهواز در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۲ با فاصله زمانی سه سال انجام گرفت. نمونه تحقیق اول متشکل از ۸۴ نفر و نمونه تحقیق دوم مرکب از ۷۲ نفر آزاده بود. در تحقیق اول دو هدف دنبال شد. از یک سو، تعیین ضرایب همبستگی ساده و چندگانه ... بیشتراختلال هراس از مدرسه
دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، صفحه 46-68
چکیده
در جریان رشد، کودکان انواع گوناگون و طیف گستردهای از ترس ها را نشان می دهند، که گاه از آن چنان شدتی برخوردارند که زندگی روزمره آنان را بسیار دشوار یا مختل می سازند. این ترس های غیرمنطقی هراس نامیده می شوند. یکی از انواع هراس های دوران کودکی، هراس از مدرسه است که با امتناع کودک از رفتن به مدرسه همراه می باشد. از آنجایی که هراس از مدرسه ... بیشترمقایسه سازگاری عاطفی و اجتماعی دانش آموزان جهشی و غیر جهشی دوره ی ابتدایی اهواز
دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، صفحه 69-89
چکیده
در این تحقیق تلاش به عمل آمد تا تفاوت بین سازگاری عاطفی و اجتماعی دانشآموزان جهشی و غیر جهشی دوره ابتدایی شهرستان اهواز به تفکیک که متغیرهای جنسیت (پسر- دختر) و مدت زمان پس از جهش (یکسال-دو سال) معلوم گردد. فرضیه اصلی تحقیق این بود که از نظر سازگاری عاطفی و اجتماعی تفاوت معنیداری بین دانش آموزان جهشی و غیر جهشی وجود ندارد. جهت آزمودن ... بیشترمقیسه ویژگی های شخصیتی نوجوانان بینا و نابینا
دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، صفحه 90-105
چکیده
در پژوهش حاضر این پرسش اساسی مورد مطالعه قرار گرفته است که آیا بین نوجوانان بینا و نابینا از لحاظ سازش های شخصی و اجتماعی تفاوت وجود دارد؟ دانشآموزان بینا انتخاب شده و بر حسب سن، سطح تحصیلات و موقعیت اقتصادی و اجتماعی جور شده بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند. برای سنجش ویژگیهای شخصیتی این دو گروه از فرم ۱۶-۹ ساله آزمون شخصیتی کالیفرنیا ... بیشترارزشیابی نخستین سمینار ارائه یافته های پژوهشی در علوم تربیتی و روان شناسی در استان خوزستان روز های9/10آذر ماه 1372 در اهواز
دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، صفحه 107-116
چکیده
- بیشترکتابشناسی پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
دوره 1، شماره 2 ، دی 1373، صفحه 117-122